Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="essysnille" data-source="post: 476585" data-attributes="member: 12392"><p>Hej! Nu är det snart dags för 2026 (då min verkliga snöbollning tar fart) och jag tänkte uppdatera hur det gått med de sista inbetalningarna för året!</p><p></p><p>Såhär ser det ut just nu med mina avbetalningar (efter månadens inbetalningar):</p><p></p><p>1. Retriva 2.000kr/månad</p><p>Belopp kvar att betala: 8.791</p><p></p><p>2. DnB Finans 3.505kr/månad</p><p>Belopp kvar att betala: 88.909</p><p></p><p>3. SVEA Inkasso 2.500kr/månad</p><p>Belopp kvar att betala: 52.284</p><p></p><p>4. Riverty 3.000kr/månad</p><p>Belopp kvar att betala: 130.240</p><p></p><p>5. Lowell 3.000kr/månad</p><p>Belopp kvar att betala: 32.004</p><p></p><p>Totalbelopp på alla skulder: 312.228 (-15.587kr från förra månaden).</p><p>Kronofogden står stabilt på 0kr!</p><p></p><p>Som jag skrev i ett tidigare inlägg valde jag att "pausa" extra inbetalningar denna månad för att köpa någon extra julklapp samt ny klänning och skor inför nyår! Så jag har bara betalat minimun-inbetalning hos alla bolag denna månad. I januari blir fokuset att bli av med Retriva (som då blir 6.791kr utöver de 2.000kr i avbetalningsplanen) och det är även då min "ordentliga" snöbollsmetod sätter igång på riktigt. Jag är riktigt taggad på det och hoppas att jag har de 6.800kr över när lönen trillar in. I januari går jag även tillbaka till min "minimala" livsstil eftersom jag har "splurgat" lite extra nu under december. I januari/februari kommer ju även totalsumman att ligga på under 300k, vilket också känns som en så härlig milstolpe! Så nu blir nya målet att komma under 200k istället!</p><p></p><p>Till 2026 är mina ekonomiska mål detta:</p><p>- Project Pan på alla sminkprodukter --> inga nya inköp av smink/hudvård förrän alternativ är helt slut (så endast det som inte finns kvar hemma får köpas in)</p><p>- Max 6 nya klädesplagg på hela året --> 4 ska köpas secondhand, endast 2 får köpas ny i butik och då gärna på rea (generell regel för allt som behöver inhandlas)</p><p>- Utemat MAX 1 gång varannan månad (denna kommer jag behöva kämpa lite med, snittet just nu ligger på 2 ggr/månad)</p><p>- Spara ihop 20k till bufferten (just nu ligger den på 5.2k då jag behövde plocka ut pengar för reparation av mobil, så dels bygga upp igen till 10k som jag hade innan men även fortsätta sparandet tills jag når 20k)</p><p>- Allt övrigt som samlas ihop via pant-pengar, försäljningar och annat går oavbrutet till den skuld som snöbollas av i den stunden.</p><p>- Återställa mitt kreditbetyg, för varje betalningsanmärkning som försvinner (sista går ut december 2026). </p><p>- INGA NYA KREDITER (en självklar punkt). </p><p></p><p>För övrigt kollade jag statistiken på mina pant-pengar under 2025 och såg att jag totalt pantat för 16k under året! Sjuk summa som har hjälpt till i min skuldresa enormt!</p><p></p><p>Vad är era ekonomiska mål för 2026? Något jag missat att tänkt på? Vi kanske kan inspirera varandra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="essysnille, post: 476585, member: 12392"] Hej! Nu är det snart dags för 2026 (då min verkliga snöbollning tar fart) och jag tänkte uppdatera hur det gått med de sista inbetalningarna för året! Såhär ser det ut just nu med mina avbetalningar (efter månadens inbetalningar): 1. Retriva 2.000kr/månad Belopp kvar att betala: 8.791 2. DnB Finans 3.505kr/månad Belopp kvar att betala: 88.909 3. SVEA Inkasso 2.500kr/månad Belopp kvar att betala: 52.284 4. Riverty 3.000kr/månad Belopp kvar att betala: 130.240 5. Lowell 3.000kr/månad Belopp kvar att betala: 32.004 Totalbelopp på alla skulder: 312.228 (-15.587kr från förra månaden). Kronofogden står stabilt på 0kr! Som jag skrev i ett tidigare inlägg valde jag att "pausa" extra inbetalningar denna månad för att köpa någon extra julklapp samt ny klänning och skor inför nyår! Så jag har bara betalat minimun-inbetalning hos alla bolag denna månad. I januari blir fokuset att bli av med Retriva (som då blir 6.791kr utöver de 2.000kr i avbetalningsplanen) och det är även då min "ordentliga" snöbollsmetod sätter igång på riktigt. Jag är riktigt taggad på det och hoppas att jag har de 6.800kr över när lönen trillar in. I januari går jag även tillbaka till min "minimala" livsstil eftersom jag har "splurgat" lite extra nu under december. I januari/februari kommer ju även totalsumman att ligga på under 300k, vilket också känns som en så härlig milstolpe! Så nu blir nya målet att komma under 200k istället! Till 2026 är mina ekonomiska mål detta: - Project Pan på alla sminkprodukter --> inga nya inköp av smink/hudvård förrän alternativ är helt slut (så endast det som inte finns kvar hemma får köpas in) - Max 6 nya klädesplagg på hela året --> 4 ska köpas secondhand, endast 2 får köpas ny i butik och då gärna på rea (generell regel för allt som behöver inhandlas) - Utemat MAX 1 gång varannan månad (denna kommer jag behöva kämpa lite med, snittet just nu ligger på 2 ggr/månad) - Spara ihop 20k till bufferten (just nu ligger den på 5.2k då jag behövde plocka ut pengar för reparation av mobil, så dels bygga upp igen till 10k som jag hade innan men även fortsätta sparandet tills jag når 20k) - Allt övrigt som samlas ihop via pant-pengar, försäljningar och annat går oavbrutet till den skuld som snöbollas av i den stunden. - Återställa mitt kreditbetyg, för varje betalningsanmärkning som försvinner (sista går ut december 2026). - INGA NYA KREDITER (en självklar punkt). För övrigt kollade jag statistiken på mina pant-pengar under 2025 och såg att jag totalt pantat för 16k under året! Sjuk summa som har hjälpt till i min skuldresa enormt! Vad är era ekonomiska mål för 2026? Något jag missat att tänkt på? Vi kanske kan inspirera varandra! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp