Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="essysnille" data-source="post: 474563" data-attributes="member: 12392"><p>Då var det dags för en uppdatering igen! Denna månad har STORA saker hänt och jag känner mig just nu lyckligare än någonsin i min skuldresa. Denna månad har jag lyckats komma överens med sista inkasso-bolaget (Lowell) om en avbetalningsplan, och därav återkallades 37.000kr från KFM. Utöver det gjorde jag också min allra sista inbetalning till KFM på resterande del av Kredinor skulden (som var ca 6.500kr som sista inbetalning). Jag är alltså i skrivande stund HELT skuldfri från KFM. En helt störd känsla att logga in där och se "0 kr" när jag har haft ett skuldsaldo hos dem sedan 2023. Den 9/8 2023 hade jag alltså ett skuldsaldo på 295.929kr på KFM. Idag är siffran alltså 0kr (även om allt detta såklart inte är avbetald utan 5 ärenden är återkallade till avbetalningsplaner istället - men som jag denna gång KAN hålla och har budgeterat noggrannt för). Jag gjorde en "snabb-check" på hur mycket jag betalat in till KFM under dessa år och landade på 98.668 totalt. 10 mål som är HELT avbetalade och 5 som är återkallade för avbetalningsplaner. </p><p></p><p>Så, med detta sagt, har ju såklart min ekonomi också ändrats. Såhär ser det ut just nu - och såhär är planen framöver:</p><p></p><p>1. Retriva: 2.000kr/månad, belopp kvar att betala: 10.390</p><p>2. DnB Finans: 3.505kr/månad, belopp kvar att betala: 91.224</p><p>3. SVEA Inkasso: 2.500kr/månad, belopp kvar att betala: 55.544</p><p>4. Riverty Back In Flow: 3.000kr/månad, belopp kvar att betala: 133.657</p><p>5. Lowell: 3.000kr/månad, belopp kvar att betala: ca. 34.000kr (slutgiltiga siffran inte ännu klarlagd)</p><p>Totala skulder: 327.815 (vilket är -18.734kr från förra månaden)</p><p></p><p>Total belopp per månad på avbetalningsplaner: 14.005kr</p><p>Övriga kostnader per månad: 7203</p><p>Totala kostnader (inkl. avbetalningsplaner) per månad: 21.208kr </p><p></p><p>Inkomst ser ju ut som vanligt men denna månad såhär:</p><p>CSN: 13.500</p><p>Lön 1: 10.617</p><p>Lön 2: 6.287</p><p>Övrigt inkomst (försäljning, pant-pengar, städa lokal): 2.000</p><p>Totalt: 32.404kr</p><p></p><p>Överskottet gick som sagt till Kredinor för att avsluta det målet, resterande pengar kommer att gå till julklappar till familjen! </p><p></p><p>Från och med januari har jag lagt upp en snöbollsplan. I den har jag räknat noggrant på hur snöbollen ska fungera och hur den kommer gå ner, vilket säger att jag kommer vara totalt skuldfri september 2027. Vilket inte alls känns så långt i sikte även om jag är förstår att saker kan hända på vägen för att fördröja vägen något. Men målet är så, jag har gjort en PDF där jag månad för månad har skrivit ner allt och tänker att jag även ska skriva ner hur betalningarna faktiskt går, i realtid. För att försöka hålla koll om jag hamnar före/efter planen som lagts upp. </p><p></p><p>I vilket fall är jag -18.734kr ner i skulder denna månad OCH helt fri från KFM! Känns så skönt att slippa ha dem släpandes bakom mig och den konstanta oron över att dom ska försöka löneutmäta mig eller ta min bil (som jag verkligen behöver) haha. </p><p></p><p>Men det var den lilla uppdatering för denna gång!</p><p></p><p>Nu när Kredinor är helt avbetalad, och jag är fri från KFM, tänkte jag låta mig själv "njuta" lite i December månad (med lönen som kommer 23:e december), unna mig någon julklapp till mig själv (och köpa något dyrare åt min sambo eftersom han har varit en STOR anledning till varför jag ens kan göra denna resa - i och med att han betalar i princip all mat och gör allt för att jag ska kunna leva bekvämt trots skuldresan) för att sedan köra ny-start och nya (hårda) tag från och med januari - FÖR DÅ BÖRJAR SNÖBOLLSRESAN PÅ RIKTIGT!</p><p></p><p>Hoppas ni alla får ett magiskt december så hörs vi väl med en uppdatering i mellandagarna (eftersom alla avbetalningsplaner ändå ska genomföras - och kanske någon extra inbetalning OM det finns pengar kvar utöver det jag ska unna mig och min sambo)!</p><p></p><p>Ha det fint så länge!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="essysnille, post: 474563, member: 12392"] Då var det dags för en uppdatering igen! Denna månad har STORA saker hänt och jag känner mig just nu lyckligare än någonsin i min skuldresa. Denna månad har jag lyckats komma överens med sista inkasso-bolaget (Lowell) om en avbetalningsplan, och därav återkallades 37.000kr från KFM. Utöver det gjorde jag också min allra sista inbetalning till KFM på resterande del av Kredinor skulden (som var ca 6.500kr som sista inbetalning). Jag är alltså i skrivande stund HELT skuldfri från KFM. En helt störd känsla att logga in där och se "0 kr" när jag har haft ett skuldsaldo hos dem sedan 2023. Den 9/8 2023 hade jag alltså ett skuldsaldo på 295.929kr på KFM. Idag är siffran alltså 0kr (även om allt detta såklart inte är avbetald utan 5 ärenden är återkallade till avbetalningsplaner istället - men som jag denna gång KAN hålla och har budgeterat noggrannt för). Jag gjorde en "snabb-check" på hur mycket jag betalat in till KFM under dessa år och landade på 98.668 totalt. 10 mål som är HELT avbetalade och 5 som är återkallade för avbetalningsplaner. Så, med detta sagt, har ju såklart min ekonomi också ändrats. Såhär ser det ut just nu - och såhär är planen framöver: 1. Retriva: 2.000kr/månad, belopp kvar att betala: 10.390 2. DnB Finans: 3.505kr/månad, belopp kvar att betala: 91.224 3. SVEA Inkasso: 2.500kr/månad, belopp kvar att betala: 55.544 4. Riverty Back In Flow: 3.000kr/månad, belopp kvar att betala: 133.657 5. Lowell: 3.000kr/månad, belopp kvar att betala: ca. 34.000kr (slutgiltiga siffran inte ännu klarlagd) Totala skulder: 327.815 (vilket är -18.734kr från förra månaden) Total belopp per månad på avbetalningsplaner: 14.005kr Övriga kostnader per månad: 7203 Totala kostnader (inkl. avbetalningsplaner) per månad: 21.208kr Inkomst ser ju ut som vanligt men denna månad såhär: CSN: 13.500 Lön 1: 10.617 Lön 2: 6.287 Övrigt inkomst (försäljning, pant-pengar, städa lokal): 2.000 Totalt: 32.404kr Överskottet gick som sagt till Kredinor för att avsluta det målet, resterande pengar kommer att gå till julklappar till familjen! Från och med januari har jag lagt upp en snöbollsplan. I den har jag räknat noggrant på hur snöbollen ska fungera och hur den kommer gå ner, vilket säger att jag kommer vara totalt skuldfri september 2027. Vilket inte alls känns så långt i sikte även om jag är förstår att saker kan hända på vägen för att fördröja vägen något. Men målet är så, jag har gjort en PDF där jag månad för månad har skrivit ner allt och tänker att jag även ska skriva ner hur betalningarna faktiskt går, i realtid. För att försöka hålla koll om jag hamnar före/efter planen som lagts upp. I vilket fall är jag -18.734kr ner i skulder denna månad OCH helt fri från KFM! Känns så skönt att slippa ha dem släpandes bakom mig och den konstanta oron över att dom ska försöka löneutmäta mig eller ta min bil (som jag verkligen behöver) haha. Men det var den lilla uppdatering för denna gång! Nu när Kredinor är helt avbetalad, och jag är fri från KFM, tänkte jag låta mig själv "njuta" lite i December månad (med lönen som kommer 23:e december), unna mig någon julklapp till mig själv (och köpa något dyrare åt min sambo eftersom han har varit en STOR anledning till varför jag ens kan göra denna resa - i och med att han betalar i princip all mat och gör allt för att jag ska kunna leva bekvämt trots skuldresan) för att sedan köra ny-start och nya (hårda) tag från och med januari - FÖR DÅ BÖRJAR SNÖBOLLSRESAN PÅ RIKTIGT! Hoppas ni alla får ett magiskt december så hörs vi väl med en uppdatering i mellandagarna (eftersom alla avbetalningsplaner ändå ska genomföras - och kanske någon extra inbetalning OM det finns pengar kvar utöver det jag ska unna mig och min sambo)! Ha det fint så länge! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp