Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="essysnille" data-source="post: 472453" data-attributes="member: 12392"><p>Hallå, hallå! Ännu en månad har flugit förbi (bokstavligen, oktober har gått väldigt snabbt) och jag tänkte göra en liten skuld-uppdatering igen. Från förra månaden fick vi ju loss SVEA Inkassos skuld från KF och har numera upprättat en avbetalningsplan med dem. Så just nu ser det ut såhär:</p><p></p><p>Kronofogden - 4 pågående mål:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><s>Alektum Group 18.496 (14.46%)</s></li> <li data-xf-list-type="ul">Kredinor 8.007 (25.98%)</li> <li data-xf-list-type="ul">Lowell Sverige 36.439 (20.11%)</li> <li data-xf-list-type="ul"><s>Gothia Inkasso 12.484 (24.34%)</s></li> <li data-xf-list-type="ul">Gothia Inkasso 77.680 (31.90%)</li> <li data-xf-list-type="ul">Gothia Inkasso 59.402 (10.82%)</li> <li data-xf-list-type="ul"><s>Svea Inkasso 53.574 (14.99%)</s></li> </ul><p>Totalt hos KF: 181.528 kr</p><p>Månadens inbetalning lades därför på Kredinor, som förra månaden var ca 19k i skulder. Jag har lagt en betalning på 11k, denna månad. Min förhoppning var att jag skulle kunna ha betalat bort hela Kredinor nu till början av november, men jag har insett och accepterat att det inte kommer att hända. Jag kommer däremot under månadens gång göra ett gäng mikro-inbetalningar för att försöka betala in ca 2000-3000kr extra under månaden fram till nästa lön. När jag säljer saker, pantar, städar extra på lokal osv. Varje gång jag får in extra-pengar helt enkelt. </p><p></p><p>Avbetalningar som sker just nu:</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Retriva 2000kr/månad<br /> Fast ränta, belopp kvar att betala: 11.983kr<br /> Klart: April 2026<br /> <br /> </li> <li data-xf-list-type="ol">DNB Finans (billån) 3.505kr/månad<br /> Ränta 6.90%, belopp kvar att betala: 94.731kr<br /> Klart: April 2028 (OBS LÅNG TID!!)<br /> <br /> </li> <li data-xf-list-type="ol">SVEA Inkasso och 2.500kr/månad<br /> Belopp kvar att betala: 58.059kr<br /> Klart: Oktober 2027 (OBS LÅNG TID!!)</li> </ol><p>Totalbelopp på alla skulder: 346.301kr </p><p>Så ungefär -16k totalt på skulderna denna månad! Känns fantastiskt bra. </p><p></p><p>Mina utgifter är detsamma just nu som förra månaden, men kommer att få en gratis månad på mitt nya abonnemang och sedan en lägre månadskostnad från och med nästa månad. Det känns också väldigt skönt! Detta kommer göra att jag kan spara ungefär 300kr mer från min lön. </p><p></p><p>Min inkomst denna månad var:</p><p>CSN: 13.500</p><p>Från lön 1: 7.930</p><p>Från lön 2: 6.287</p><p>Övrigt ihopsamlat: 2.294</p><p></p><p>Så totala inkomster: 30.011kr </p><p>Mina utgifter denna månad låg totalt på: 17.697kr (inkl. försäkring som betalades denna månad).</p><p></p><p>Så det gav mig ungefär 12.000kr över efter allt var betalt, och jag valde att behålla 1.000kr och skicka in resterande summa (11k) på Kredinor. </p><p></p><p>Så, just nu ser det ut på detta sätt! Vi hörs snart igen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="essysnille, post: 472453, member: 12392"] Hallå, hallå! Ännu en månad har flugit förbi (bokstavligen, oktober har gått väldigt snabbt) och jag tänkte göra en liten skuld-uppdatering igen. Från förra månaden fick vi ju loss SVEA Inkassos skuld från KF och har numera upprättat en avbetalningsplan med dem. Så just nu ser det ut såhär: Kronofogden - 4 pågående mål: [LIST] [*][S]Alektum Group 18.496 (14.46%)[/S] [*]Kredinor 8.007 (25.98%) [*]Lowell Sverige 36.439 (20.11%) [*][S]Gothia Inkasso 12.484 (24.34%)[/S] [*]Gothia Inkasso 77.680 (31.90%) [*]Gothia Inkasso 59.402 (10.82%) [*][S]Svea Inkasso 53.574 (14.99%)[/S] [/LIST] Totalt hos KF: 181.528 kr Månadens inbetalning lades därför på Kredinor, som förra månaden var ca 19k i skulder. Jag har lagt en betalning på 11k, denna månad. Min förhoppning var att jag skulle kunna ha betalat bort hela Kredinor nu till början av november, men jag har insett och accepterat att det inte kommer att hända. Jag kommer däremot under månadens gång göra ett gäng mikro-inbetalningar för att försöka betala in ca 2000-3000kr extra under månaden fram till nästa lön. När jag säljer saker, pantar, städar extra på lokal osv. Varje gång jag får in extra-pengar helt enkelt. Avbetalningar som sker just nu: [LIST=1] [*]Retriva 2000kr/månad Fast ränta, belopp kvar att betala: 11.983kr Klart: April 2026 [*]DNB Finans (billån) 3.505kr/månad Ränta 6.90%, belopp kvar att betala: 94.731kr Klart: April 2028 (OBS LÅNG TID!!) [*]SVEA Inkasso och 2.500kr/månad Belopp kvar att betala: 58.059kr Klart: Oktober 2027 (OBS LÅNG TID!!) [/LIST] Totalbelopp på alla skulder: 346.301kr Så ungefär -16k totalt på skulderna denna månad! Känns fantastiskt bra. Mina utgifter är detsamma just nu som förra månaden, men kommer att få en gratis månad på mitt nya abonnemang och sedan en lägre månadskostnad från och med nästa månad. Det känns också väldigt skönt! Detta kommer göra att jag kan spara ungefär 300kr mer från min lön. Min inkomst denna månad var: CSN: 13.500 Från lön 1: 7.930 Från lön 2: 6.287 Övrigt ihopsamlat: 2.294 Så totala inkomster: 30.011kr Mina utgifter denna månad låg totalt på: 17.697kr (inkl. försäkring som betalades denna månad). Så det gav mig ungefär 12.000kr över efter allt var betalt, och jag valde att behålla 1.000kr och skicka in resterande summa (11k) på Kredinor. Så, just nu ser det ut på detta sätt! Vi hörs snart igen! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp