Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="essysnille" data-source="post: 469345" data-attributes="member: 12392"><p>Ännu en uppdatering... ska försöka göra en uppdatering ca 1 gång/månad framöver, främst för att själv kunna se utvecklingen i mitt skuldsaldo och peppa mig själv!!!</p><p></p><p>Just nu ser det ut såhär...</p><p></p><p>KF (totala skuld, 5 mål): 255.186kr</p><p>Kredinor: 31.421</p><p>Lowell: 35.769</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044" target="_blank">Svea</a> Inkasso: 53.751</p><p>Riverty back in Flow: 58.305</p><p>Riverty back in Flow: 75.940</p><p></p><p>Jag snöbollar just nu, och har förra lönen betalat av Alektum skulden (som låg kvar på ca 12k). Så från förra inlägget har jag minskat min KF-skuld med 8151kr. Nästa fokus ligger då på Kredinor, som jag hoppas kunna betala av med endast 2 st inbetalningar (ca 15500kr/inbetalning) men om jag ska lyckas med det betyder det att jag behöver leva EXTREMT snålt. Ca 1500kr kvar för hela månaden (för mat, hygienartiklar samt byta till vinterdäck) efter inbetalning. Jag ska försöka sälja för ca 2-3k med saker som finns hemma, för att kunna få lite mer utrymme. </p><p></p><p>Min plan just nu är att snöbolla ner Kredinor (som jag skrev ovan) på 2 månader, för att sedan snöbolla Lowell på 3 månader och Svea på ca 4 månader. Därefter ska jag be Riverty att återkalla de två målen som finns hos dem, för att skaffa en avbetalningsplan med dem privat istället och på så sätt vara fri från KF senast om 10 månader. Detta vore ju alldeles fantastiskt för mig efter att ha suttit hos KF i ca 4 år! </p><p></p><p>Jag har ju även kvar mina två andra skulder som betalas med avbetalningsplan per månad, som just nu ser ut såhär;</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Retriva 2000kr/månad<br /> Belopp kvar att betala: 15.044kr<br /> Klart senast: April 2026</li> <li data-xf-list-type="ol">DNB Finans (billån) 3.505kr/månad<br /> Ränta 7.15%, belopp kvar att betala: 100.476kr<br /> Förväntas vara klart ca april 2028.</li> </ol><p>Totalbelopp på alla skulder just nu: 368.790kr (för referens var skulden 383.290kr vid förra inlägget).</p><p></p><p>Detta innebär att jag frigör ytterligare 2000kr i April, och kommer direkt lägga det på den skulden jag snöbollar vid det tillfället varje månad för att försöka påskynda processen. Billånet kommer att vara kvar under hela tiden. När jag lyckats betala av KF, och sedan Riverty och inte har något annat än bilens månadsavbetalning kommer jag istället lägga allting på att betala av så mycket som möjligt på billånet för att verkligen bli så skuldfri som möjligt. Men detta förväntar jag mig inte att kunna påbörja förrän nästa år. Billånet må vara ganska stort fortfarande men det är också det lånet med lägst ränta som påverkar mig "minst", så jag är inte jätte stressad över det även om den extra summan per månad hade varit fantastisk att kunna lägga på de andra mer prioriterade skulderna. Men men. Jag behöver ha en bil och har ändå accepterat situationen, känner jag.</p><p></p><p>Jag känner att jag har en plan. En plan som jag verkligen tror på. Och jag har, för första gången, förhoppning om att detta kommer att fungera.</p><p></p><p>Ett problem jag dock stött på nu är att KF försöka utreda om det kan påbörja en löneutmätning på mig. Jag hoppas dock verkligen att detta inte går igenom då det innebär att inbetalningen i så fall kommer att delas upp på de olika skulderna som finns. Vilket gör att jag egentligen bara kommer stå och betala ränta, som jag gjorde i ca 2 år (och då rörde sig skulderna inte en krona under dom två åren trots att det drogs ca 9000kr från min lön varje månad). Jag är ju student, så dom kan inte utmäta CSN och jag har två extrajobb som varierar extremt vilket förhoppningsvis innebär att dom inte ser några möjligheter att utmäta. På det viset bestämmer jag själv vart pengarna går. Jag har uppnått så mycket mer resultat genom snöbollsmetoden (ändå betalat av ca 11 mål hittills) än under de två åren jag hade löneutmätning. </p><p></p><p>Aja, vi får se vad som händer. Om det blir löneutmätning får jag bara göra en ny plan. </p><p></p><p>Tills vidare fortsätter jag att sälja saker här hemma, göra extra inbetalningar på den minsta skulden och fortsätter att betala alla mina utgifter i tid för att aldrig hamna här igen!!!!</p><p></p><p>En annan exalterande grej är att mina betalningsanmärkningar börjar försvinna från och med 16:e september. 5 anmärkningar försvinner då. Och därefter kommer de fortsätta att försvinna allt eftersom under hösten 2025-december 2026. Jag längtar efter att se hur dessa försvinner och hur mitt credit score förhoppningsvis börjar ta sig uppåt, efter att ha varit på botten i så många år. </p><p></p><p>Även om det fortfarande är en lååååång resa kvar så känner jag mig exalterad och hoppfull inför framtiden!</p><p></p><p>Vi hörs igen vid nästa månad när fler inbetalningar har skett och jag kan uppdatera mitt skuldsaldo!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="essysnille, post: 469345, member: 12392"] Ännu en uppdatering... ska försöka göra en uppdatering ca 1 gång/månad framöver, främst för att själv kunna se utvecklingen i mitt skuldsaldo och peppa mig själv!!! Just nu ser det ut såhär... KF (totala skuld, 5 mål): 255.186kr Kredinor: 31.421 Lowell: 35.769 [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044"]Svea[/URL] Inkasso: 53.751 Riverty back in Flow: 58.305 Riverty back in Flow: 75.940 Jag snöbollar just nu, och har förra lönen betalat av Alektum skulden (som låg kvar på ca 12k). Så från förra inlägget har jag minskat min KF-skuld med 8151kr. Nästa fokus ligger då på Kredinor, som jag hoppas kunna betala av med endast 2 st inbetalningar (ca 15500kr/inbetalning) men om jag ska lyckas med det betyder det att jag behöver leva EXTREMT snålt. Ca 1500kr kvar för hela månaden (för mat, hygienartiklar samt byta till vinterdäck) efter inbetalning. Jag ska försöka sälja för ca 2-3k med saker som finns hemma, för att kunna få lite mer utrymme. Min plan just nu är att snöbolla ner Kredinor (som jag skrev ovan) på 2 månader, för att sedan snöbolla Lowell på 3 månader och Svea på ca 4 månader. Därefter ska jag be Riverty att återkalla de två målen som finns hos dem, för att skaffa en avbetalningsplan med dem privat istället och på så sätt vara fri från KF senast om 10 månader. Detta vore ju alldeles fantastiskt för mig efter att ha suttit hos KF i ca 4 år! Jag har ju även kvar mina två andra skulder som betalas med avbetalningsplan per månad, som just nu ser ut såhär; [LIST=1] [*]Retriva 2000kr/månad Belopp kvar att betala: 15.044kr Klart senast: April 2026 [*]DNB Finans (billån) 3.505kr/månad Ränta 7.15%, belopp kvar att betala: 100.476kr Förväntas vara klart ca april 2028. [/LIST] Totalbelopp på alla skulder just nu: 368.790kr (för referens var skulden 383.290kr vid förra inlägget). Detta innebär att jag frigör ytterligare 2000kr i April, och kommer direkt lägga det på den skulden jag snöbollar vid det tillfället varje månad för att försöka påskynda processen. Billånet kommer att vara kvar under hela tiden. När jag lyckats betala av KF, och sedan Riverty och inte har något annat än bilens månadsavbetalning kommer jag istället lägga allting på att betala av så mycket som möjligt på billånet för att verkligen bli så skuldfri som möjligt. Men detta förväntar jag mig inte att kunna påbörja förrän nästa år. Billånet må vara ganska stort fortfarande men det är också det lånet med lägst ränta som påverkar mig "minst", så jag är inte jätte stressad över det även om den extra summan per månad hade varit fantastisk att kunna lägga på de andra mer prioriterade skulderna. Men men. Jag behöver ha en bil och har ändå accepterat situationen, känner jag. Jag känner att jag har en plan. En plan som jag verkligen tror på. Och jag har, för första gången, förhoppning om att detta kommer att fungera. Ett problem jag dock stött på nu är att KF försöka utreda om det kan påbörja en löneutmätning på mig. Jag hoppas dock verkligen att detta inte går igenom då det innebär att inbetalningen i så fall kommer att delas upp på de olika skulderna som finns. Vilket gör att jag egentligen bara kommer stå och betala ränta, som jag gjorde i ca 2 år (och då rörde sig skulderna inte en krona under dom två åren trots att det drogs ca 9000kr från min lön varje månad). Jag är ju student, så dom kan inte utmäta CSN och jag har två extrajobb som varierar extremt vilket förhoppningsvis innebär att dom inte ser några möjligheter att utmäta. På det viset bestämmer jag själv vart pengarna går. Jag har uppnått så mycket mer resultat genom snöbollsmetoden (ändå betalat av ca 11 mål hittills) än under de två åren jag hade löneutmätning. Aja, vi får se vad som händer. Om det blir löneutmätning får jag bara göra en ny plan. Tills vidare fortsätter jag att sälja saker här hemma, göra extra inbetalningar på den minsta skulden och fortsätter att betala alla mina utgifter i tid för att aldrig hamna här igen!!!! En annan exalterande grej är att mina betalningsanmärkningar börjar försvinna från och med 16:e september. 5 anmärkningar försvinner då. Och därefter kommer de fortsätta att försvinna allt eftersom under hösten 2025-december 2026. Jag längtar efter att se hur dessa försvinner och hur mitt credit score förhoppningsvis börjar ta sig uppåt, efter att ha varit på botten i så många år. Även om det fortfarande är en lååååång resa kvar så känner jag mig exalterad och hoppfull inför framtiden! Vi hörs igen vid nästa månad när fler inbetalningar har skett och jag kan uppdatera mitt skuldsaldo! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp