Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag har ljugit och undanhållit mina skulder för min man!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gaston" data-source="post: 380798" data-attributes="member: 2967"><p>Alltså, blir nästan förbannad på honom. Men jag känner honom inte så låter jag för hård är det verkligen med en stor reservation för att jag säkert är orättvis på grund av det. Ändå...:</p><p></p><p>Han låter som ett stort och bortskämt barn som har blivit besviken för att han inte har fått en stor glass han var sugen på. Att du i din privatekonomi har dragit på dig lite skulder (som du själv betalar på) förstör ingen framtid för honom. Det är ju knappast så att du har bett honom öppna upp kappsäcken och hjälpa till att betala av skulderna med sin förmögenhet. Har läst helt otroliga trådar här på forumet om skuldsatta som avslöjat för sin partner hur illa det här. Ibland uppemot en miljon i skulder och då har de ändå haft mer gemensam ekonomi än ni. Och de har ändå beslutat att hjälpas åt och kämpa framåt tillsammans med att betala ner dem.</p><p></p><p>Det här skriver jag inte för att du ska bli avundsjuka på att de har generösare partners, utan att du ska förstå (ur mitt perspektiv alltså) att du inte alls har gjort dig skyldig till ett stort svek. Jag (men här kanske jag är alltför liberal jämfört med de flesta) tycker inte du har svikit honom alls. Det är dina pengar, du har inte bett honom betala, du har till och med betalt saker som har gått till honom för delar av dem. Han sviker däremot dig genom att bete sig så här.</p><p></p><p>Vad är det förresten för grandiosa planer han påstår att du har förstört? Är han tydlig med dem, eller är det snarare något svävande hemligt ? I så fall är ju han lika "svekfull" själv ifall han räknar med att du ska vara med och betala för dem utan att få veta vad det gäller. Kanske han bara är en snål jävel som gillar att lägga på hög utan att ha några direkta planer men manipulativt använder det argumentet för att såra lite djupare i sin kränkthet?</p><p></p><p>Nu är jag säker orättvis...</p><p></p><p>Men som sagt. Ni har delad ekonomi. Han som tjänar mycket bättre har säkert varit drivande i det (har nog i alla fall inte haft något emot det). Det tycker jag också innebär att han inte kan kräva någon sorts kontinuerlig finansrapportering från dig. Du är inte livegen och han kan inte förvänta sig total inblick i allt du konsumerar med dina egna pengar. Det här är skulder som smugit sig på i vardagen, du har till och med tagit körkort och delfinansierat köksrenovering, trädgårdsmöbler osv för dem. Det är inte så att du i smyg spelar bort 330000 kr en kväll från er gemensamma ekonomi och försökt mörka det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gaston, post: 380798, member: 2967"] Alltså, blir nästan förbannad på honom. Men jag känner honom inte så låter jag för hård är det verkligen med en stor reservation för att jag säkert är orättvis på grund av det. Ändå...: Han låter som ett stort och bortskämt barn som har blivit besviken för att han inte har fått en stor glass han var sugen på. Att du i din privatekonomi har dragit på dig lite skulder (som du själv betalar på) förstör ingen framtid för honom. Det är ju knappast så att du har bett honom öppna upp kappsäcken och hjälpa till att betala av skulderna med sin förmögenhet. Har läst helt otroliga trådar här på forumet om skuldsatta som avslöjat för sin partner hur illa det här. Ibland uppemot en miljon i skulder och då har de ändå haft mer gemensam ekonomi än ni. Och de har ändå beslutat att hjälpas åt och kämpa framåt tillsammans med att betala ner dem. Det här skriver jag inte för att du ska bli avundsjuka på att de har generösare partners, utan att du ska förstå (ur mitt perspektiv alltså) att du inte alls har gjort dig skyldig till ett stort svek. Jag (men här kanske jag är alltför liberal jämfört med de flesta) tycker inte du har svikit honom alls. Det är dina pengar, du har inte bett honom betala, du har till och med betalt saker som har gått till honom för delar av dem. Han sviker däremot dig genom att bete sig så här. Vad är det förresten för grandiosa planer han påstår att du har förstört? Är han tydlig med dem, eller är det snarare något svävande hemligt ? I så fall är ju han lika "svekfull" själv ifall han räknar med att du ska vara med och betala för dem utan att få veta vad det gäller. Kanske han bara är en snål jävel som gillar att lägga på hög utan att ha några direkta planer men manipulativt använder det argumentet för att såra lite djupare i sin kränkthet? Nu är jag säker orättvis... Men som sagt. Ni har delad ekonomi. Han som tjänar mycket bättre har säkert varit drivande i det (har nog i alla fall inte haft något emot det). Det tycker jag också innebär att han inte kan kräva någon sorts kontinuerlig finansrapportering från dig. Du är inte livegen och han kan inte förvänta sig total inblick i allt du konsumerar med dina egna pengar. Det här är skulder som smugit sig på i vardagen, du har till och med tagit körkort och delfinansierat köksrenovering, trädgårdsmöbler osv för dem. Det är inte så att du i smyg spelar bort 330000 kr en kväll från er gemensamma ekonomi och försökt mörka det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag har ljugit och undanhållit mina skulder för min man!
Topp