Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag har ansökt om skuldsanering!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 372427" data-attributes="member: 947"><p>En fråga.</p><p></p><p>En nära släkting till mig tog lån 2015-2016 för att hjälpa mig med privata skulder jag har haft, jag har då betalat varenda månad men när min ekonomi kraschade så gick det helt enkelt inte runt längre, jag ansökte skuldsanering - som avslogs för att handläggaren menade på att man inte visste vad min skattedeklaration skulle visa för 2022 i och med lägenhetförsäljning os.v.</p><p>Nu har skatten fastställts så jag har sökt skuldsanering igen.</p><p></p><p>Men min fråga, vid första samtalet så frågade mig handläggaren om jag hade privata skulder - jag sa nej eftersom att jag inte tänkte på den här skulden till min anhöriga då det dels inte hade hamnat hos KFM men dels för att jag har 30 olika "aktörer" jag är skyldig,</p><p></p><p>Nu i samband med att en ny ansökan har gjorts om skuldsanering - kan det ligga mig till last att jag sa vid första samtalet att jag inte hade en privat skuld? Följdfråga är också om jag på något sätt måste bevisa (eller min anhörig) att dessa pengarna lånats ut till mig? Vi har nämligen inte skrivit ett skuldebrev och jag har bytt bank sedan 2015 så jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna styrka det. MIn anhöriga har ju kvar dessa lånen så på något sätt hade man kanske kunnat gå den vägen?</p><p></p><p>Dessa två frågor går någon gärna svara på.</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 372427, member: 947"] En fråga. En nära släkting till mig tog lån 2015-2016 för att hjälpa mig med privata skulder jag har haft, jag har då betalat varenda månad men när min ekonomi kraschade så gick det helt enkelt inte runt längre, jag ansökte skuldsanering - som avslogs för att handläggaren menade på att man inte visste vad min skattedeklaration skulle visa för 2022 i och med lägenhetförsäljning os.v. Nu har skatten fastställts så jag har sökt skuldsanering igen. Men min fråga, vid första samtalet så frågade mig handläggaren om jag hade privata skulder - jag sa nej eftersom att jag inte tänkte på den här skulden till min anhöriga då det dels inte hade hamnat hos KFM men dels för att jag har 30 olika "aktörer" jag är skyldig, Nu i samband med att en ny ansökan har gjorts om skuldsanering - kan det ligga mig till last att jag sa vid första samtalet att jag inte hade en privat skuld? Följdfråga är också om jag på något sätt måste bevisa (eller min anhörig) att dessa pengarna lånats ut till mig? Vi har nämligen inte skrivit ett skuldebrev och jag har bytt bank sedan 2015 så jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna styrka det. MIn anhöriga har ju kvar dessa lånen så på något sätt hade man kanske kunnat gå den vägen? Dessa två frågor går någon gärna svara på. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag har ansökt om skuldsanering!
Topp