Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag har ansökt om skuldsanering!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 351233" data-attributes="member: 5855"><p>Jag skickade in en omprövning den 3 januari och var inne på kfm nu och kikade på deras handläggningstider under "<em>Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna</em>" och idag börjar dom med ansökningar som inkom 22 november. Om jag inte räknar fel nu så ligger dom två månader efter cirka. Min ansökan börjar att bearbetas slutet på mars och jag får svar i slutet på juni (handläggningstid tre månader)?</p><p></p><p>Det roliga i kråksången är att min fru har en så in i helvete (ursäkta ordvalet) oregelbunden inkomst så det finns inte av denna värld. Jag ska berätta. Hon går som timvikarie inom äldreomsorgen och hoppas in när folk är sjuka. Hennes lön när hon började som timvikarie i höstas såg ut som enligt nedan, räknat efter skatt:</p><p>oktober 14500</p><p>november 14100</p><p>december 10700</p><p>januari 15500</p><p></p><p>Kan för skojs skull lägga in min lön efter skatt och här har kfm räknat på 28000 efter skatt på mig</p><p>oktober 26400</p><p>november 27300</p><p>december 23900</p><p>januari 21800</p><p></p><p>Nu i januari har hon fått fyra pass, hon har varit "ledig" nu sedan den 12/1 och ska jobba igen 31/1. Lönen i februari lär hamna under 6000 kr efter skatt, om ens det. Hon har fått garanti på sommarjobb nu också, en tjänst på 100% och kommer i juli kanske ta ut efter skatt 8000, augusti 18000-19000 och september 14000-15000 tusen kronor. Sedan till hösten så går hon tillbaka på timmar och då blir det väldigt oregelbunden inkomst igen. Ena månaden 15000 kr och nästa månad kanske 6000 kr efter skatt. Jag vet inte vad jag ska säga till kfm när dom ringer i juni, hur jag ska förklara hennes inkomst. Det jag har läst i forumet här är att man ska ta de sex senaste månaderna, plussa ihop dessa och dela på sex. Då får man ett genomsnitt på min fru. Just nu ligger hon på 9900 kr efter skatt och kfm har räknat på att hon ska tjäna 7500 kr efter skatt. Det intressanta blir när ansökan kommer handläggas ifall vi får betala mer, mindre eller fortsätta betala det belopp vi gör på min sanering. Min lön är oförändrad eftersom jag är fast anställd så den behöver vi inte tänka på överhuvudtaget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 351233, member: 5855"] Jag skickade in en omprövning den 3 januari och var inne på kfm nu och kikade på deras handläggningstider under "[I]Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna[/I]" och idag börjar dom med ansökningar som inkom 22 november. Om jag inte räknar fel nu så ligger dom två månader efter cirka. Min ansökan börjar att bearbetas slutet på mars och jag får svar i slutet på juni (handläggningstid tre månader)? Det roliga i kråksången är att min fru har en så in i helvete (ursäkta ordvalet) oregelbunden inkomst så det finns inte av denna värld. Jag ska berätta. Hon går som timvikarie inom äldreomsorgen och hoppas in när folk är sjuka. Hennes lön när hon började som timvikarie i höstas såg ut som enligt nedan, räknat efter skatt: oktober 14500 november 14100 december 10700 januari 15500 Kan för skojs skull lägga in min lön efter skatt och här har kfm räknat på 28000 efter skatt på mig oktober 26400 november 27300 december 23900 januari 21800 Nu i januari har hon fått fyra pass, hon har varit "ledig" nu sedan den 12/1 och ska jobba igen 31/1. Lönen i februari lär hamna under 6000 kr efter skatt, om ens det. Hon har fått garanti på sommarjobb nu också, en tjänst på 100% och kommer i juli kanske ta ut efter skatt 8000, augusti 18000-19000 och september 14000-15000 tusen kronor. Sedan till hösten så går hon tillbaka på timmar och då blir det väldigt oregelbunden inkomst igen. Ena månaden 15000 kr och nästa månad kanske 6000 kr efter skatt. Jag vet inte vad jag ska säga till kfm när dom ringer i juni, hur jag ska förklara hennes inkomst. Det jag har läst i forumet här är att man ska ta de sex senaste månaderna, plussa ihop dessa och dela på sex. Då får man ett genomsnitt på min fru. Just nu ligger hon på 9900 kr efter skatt och kfm har räknat på att hon ska tjäna 7500 kr efter skatt. Det intressanta blir när ansökan kommer handläggas ifall vi får betala mer, mindre eller fortsätta betala det belopp vi gör på min sanering. Min lön är oförändrad eftersom jag är fast anställd så den behöver vi inte tänka på överhuvudtaget. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag har ansökt om skuldsanering!
Topp