Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

jag behöver svar på frågor omgående, uppskattat.

Ska ner på banken på Onsdag för ett möte och kanske lyckas få ett lån för att lösa ett par SMS lån så jag slipper kronofogden.

Det jag undrar är över.
Antar att banken tar en UC osv.

Den är ju kass, på havets botten.
10+ förfrågningar, 1 anmärkning som var ett smslån för ett och ett halvt år sen.

min fråga, kan dom se vilka lån jag fått?
tex, om jag sökt nettofinans och det står 15.000 där men dom vet väl inte om jag fått det?

sedan kan dom väl inte heller se hur mycket kapital jag har i en annan bank? dvs nordea kan inte se hur mycket pengar jag har på swedbank? eller har dom samarbete?

hjälp, snabbt. uppskattas.

Nej.

De ser endast det som syns på UC men anar de onåd så kan de självklart gräva djupare. Då bankerna har avtal med UC så tar dem inte in andra aktörer då det knappast är billigt. Får du avslag så beror det på din UC.

Kort sagt du kan ha 50 000 kr hos aktörer som inte UC registrerar och ändå anses ha en fin Score då banken inte ser detta.

men banken kan inte se vad jag har för kapital i annan bank?

har en medsökande så hoppas på det bästa.

men vad jag menar är, kan banken se om jag fått lån hos nettofinans? i uc står det väl bara att jag har sökt, ej om jag är godkänd och har fått lånet?

Banken kan se om du fått lån från nettofinans OM
nettofinans har betalat ut till din bank. Annars kan dom omöjlig se det....
Kom ihåg dock att dom flesta storbankerna inte ger lån även
med medsökande (förr gjorde dom det).

Banken kan se om du fått lån från nettofinans OM
nettofinans har betalat ut till din bank. Annars kan dom omöjlig se det....
Kom ihåg dock att dom flesta storbankerna inte ger lån även
med medsökande (förr gjorde dom det).

vad menar du?

OM
nettofinans har betalat ut till din bank

Ja, nettofinans har betalt ut till en av mina banker, kan den andra banken se då? ej samma bank ju.

Ska ner på banken på Onsdag för ett möte och kanske lyckas få ett lån för att lösa ett par SMS lån så jag slipper kronofogden.

Det jag undrar är över.
Antar att banken tar en UC osv.

Den är ju kass, på havets botten.
10+ förfrågningar, 1 anmärkning som var ett smslån för ett och ett halvt år sen.

min fråga, kan dom se vilka lån jag fått?
tex, om jag sökt nettofinans och det står 15.000 där men dom vet väl inte om jag fått det?

sedan kan dom väl inte heller se hur mycket kapital jag har i en annan bank? dvs nordea kan inte se hur mycket pengar jag har på swedbank? eller har dom samarbete?

hjälp, snabbt. uppskattas.

Om du har en dålig UC så kommer följande avgöra om du får lån

1) En bra medsökande med stark ekonomi, helst skall personen vara kund i din bank
2) Om du har några som helst säkerheter att ställa ut om inte 1) är duglig

Men har man bara en bra medsökande som är beredd att ta borgen så är ett lån inga problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp