Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning - Så funkar skattejämkning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jappp" data-source="post: 257397" data-attributes="member: 3552"><p>Har avslutat jämkningen men har inte lämnat in beslutet till FK.Testar om dem kommer att avsluta den ändå.Har två inkomster,FK och arbetsgivare.När jag skickade ansökan om jämkningen ville jag det bara på inkomst från FK inte på lönen.Var överraskad när jag såg högre lön.Gick till löne kontor och frågade varför dem drog mindre skatt eftersom jag har inte ansökt om jämkningen på lön och har inte lämnat nån skattebesked om jämnkningen till dem.Dem kollade i deras system och upptäckte att skatteverket har gjort ändringen själva(min arbetsgivare har inte gjort någonting).Dem var överraskade och säger att det här är något nytt för dem och att det gick automatisk via skatteverket.Därför testar jag om FK också får nya skattebesked automatisk via skatteverket utan att jag går till kontoret och lämnar in den själv.</p><p>Får min ersättning nästa fredag så preliminära besked får jag inom två dagar via mina sidor.Återkommer med uppdateringen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jappp, post: 257397, member: 3552"] Har avslutat jämkningen men har inte lämnat in beslutet till FK.Testar om dem kommer att avsluta den ändå.Har två inkomster,FK och arbetsgivare.När jag skickade ansökan om jämkningen ville jag det bara på inkomst från FK inte på lönen.Var överraskad när jag såg högre lön.Gick till löne kontor och frågade varför dem drog mindre skatt eftersom jag har inte ansökt om jämkningen på lön och har inte lämnat nån skattebesked om jämnkningen till dem.Dem kollade i deras system och upptäckte att skatteverket har gjort ändringen själva(min arbetsgivare har inte gjort någonting).Dem var överraskade och säger att det här är något nytt för dem och att det gick automatisk via skatteverket.Därför testar jag om FK också får nya skattebesked automatisk via skatteverket utan att jag går till kontoret och lämnar in den själv. Får min ersättning nästa fredag så preliminära besked får jag inom två dagar via mina sidor.Återkommer med uppdateringen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning - Så funkar skattejämkning
Topp