Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 395224" data-attributes="member: 3402"><p>Jag är redå för skuldsanering och kommer aldrig mer i mitt liv ta ett lån/kredit om det inte är lägenhet/hus. Kommer aldrig någonsin ha slut egna pengar dagen innan lön igen. Kommer aldrig igen spela. Jag har levt exakt som du i många år, på sista kronan för att betala lån och gå runt med massvis av stress.</p><p></p><p>Däremot har jag gjort allt jag kunnat för att få skuldsanering, det stämmer - för att jag måste ha det för att bli skuldfri, värderar tid enormt mycket. Varenda år jag sparar som skuldfri är värt otroligt mycket, är jag skuldfri när jag är någonstans mellan 33-37 år och har lön på ca 40-50-60,000 kan jag fortfarande komma ikapp i livet.</p><p>Vill inte vänta med inledande skuldsanering till jag är 35 eller 40 år. Vill ha livet framför mig som skuldfri medan det fortfarande går. För mig hade det vart lönlöst att sitta och dumbetala ränta ett par år till för att sen ändå hamna hos kronofogden.</p><p></p><p>Skäms eller inte, man har inte råd att slösa massa år fattig som en kyrkråtta i önödan, som inte leder någonstans. Trots att man gjort misstag så måste man ta lätta vägen ut för att spara tid om man bedömer att man inte kan betala sig skuldfri på 15-20 år och att utfallet kommer bli kronofogden och utmätning/skuldsanering ändå i framtiden - tidigare man är redå för skuldsanering och får skuldsanering destå bättre. Misstagen är gjorda, det gäller att hitta en lösning.</p><p></p><p>Dessutom hade jag ändå hyfsade förutsättningar för skuldsanering när jag väl sökte (Jag var rätt säker på att bli beviljad första, andra eller tredje ansökan). Även om jag var övertygad för länge sen att jag var redå för skuldsanering och aldrig faller tillbaka i någon fälla så handlar det också att övertyga systemet till varje pris. Om du är övertygad eller inte spelar ingen roll för mig, även om det är trist om du inte tror på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 395224, member: 3402"] Jag är redå för skuldsanering och kommer aldrig mer i mitt liv ta ett lån/kredit om det inte är lägenhet/hus. Kommer aldrig någonsin ha slut egna pengar dagen innan lön igen. Kommer aldrig igen spela. Jag har levt exakt som du i många år, på sista kronan för att betala lån och gå runt med massvis av stress. Däremot har jag gjort allt jag kunnat för att få skuldsanering, det stämmer - för att jag måste ha det för att bli skuldfri, värderar tid enormt mycket. Varenda år jag sparar som skuldfri är värt otroligt mycket, är jag skuldfri när jag är någonstans mellan 33-37 år och har lön på ca 40-50-60,000 kan jag fortfarande komma ikapp i livet. Vill inte vänta med inledande skuldsanering till jag är 35 eller 40 år. Vill ha livet framför mig som skuldfri medan det fortfarande går. För mig hade det vart lönlöst att sitta och dumbetala ränta ett par år till för att sen ändå hamna hos kronofogden. Skäms eller inte, man har inte råd att slösa massa år fattig som en kyrkråtta i önödan, som inte leder någonstans. Trots att man gjort misstag så måste man ta lätta vägen ut för att spara tid om man bedömer att man inte kan betala sig skuldfri på 15-20 år och att utfallet kommer bli kronofogden och utmätning/skuldsanering ändå i framtiden - tidigare man är redå för skuldsanering och får skuldsanering destå bättre. Misstagen är gjorda, det gäller att hitta en lösning. Dessutom hade jag ändå hyfsade förutsättningar för skuldsanering när jag väl sökte (Jag var rätt säker på att bli beviljad första, andra eller tredje ansökan). Även om jag var övertygad för länge sen att jag var redå för skuldsanering och aldrig faller tillbaka i någon fälla så handlar det också att övertyga systemet till varje pris. Om du är övertygad eller inte spelar ingen roll för mig, även om det är trist om du inte tror på det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November
Topp