Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 394299" data-attributes="member: 3402"><p>Yes. Brukar oftast inte bli några större summor att tala om. Men man får jämka och man får behålla återbäringen under skuldsanering.</p><p></p><p>Jag funderar på att jämka endast en månad, nolla skatten den betalningsfria månaden juni 2024 för att tidigarelägga större startkaptial om jag har en skuldsanering som vunnit laga kraft till dess.</p><p></p><p>Kommer ha lite icke ränta-relaterade avdrag att göra för detta år. Det resulterar väll kanske i att jag får 0% skatt i Juni, men ingen återbäring eller i värsta fall några kronor (0-2000kr) planerad restskatt 2025.</p><p></p><p>Det finns även en poäng med att jämka det man eventuellt kan sista år av skuldsaneringen. Säg att man har sista betalningen under 2028. Men får en återbäring 2029 från 2028. Då är det lika bra att ta ut det på jämkning 2028 för att underlätta sista året lite, så hanterar man det 2029 när man är skuldfri om det skulle uppkomma en liten restskatt.</p><p></p><p>Så det är mina 2 planerade år att jämka. Första året för att dryga ut startkapitalet lite och sista året om jag har något att jämka för att pengarna behövs mer under skuldsaneringen än året efter som skuldfri på återbäringen.</p><p></p><p>Kan alltid dyka upp situationer. Men på förhand är det dom 2 åren som ”makes sense” att jämka om man har något att jämka enligt mig. Förmodligen blir det bara en period på 1-2 månader att jämka för mig dom åren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 394299, member: 3402"] Yes. Brukar oftast inte bli några större summor att tala om. Men man får jämka och man får behålla återbäringen under skuldsanering. Jag funderar på att jämka endast en månad, nolla skatten den betalningsfria månaden juni 2024 för att tidigarelägga större startkaptial om jag har en skuldsanering som vunnit laga kraft till dess. Kommer ha lite icke ränta-relaterade avdrag att göra för detta år. Det resulterar väll kanske i att jag får 0% skatt i Juni, men ingen återbäring eller i värsta fall några kronor (0-2000kr) planerad restskatt 2025. Det finns även en poäng med att jämka det man eventuellt kan sista år av skuldsaneringen. Säg att man har sista betalningen under 2028. Men får en återbäring 2029 från 2028. Då är det lika bra att ta ut det på jämkning 2028 för att underlätta sista året lite, så hanterar man det 2029 när man är skuldfri om det skulle uppkomma en liten restskatt. Så det är mina 2 planerade år att jämka. Första året för att dryga ut startkapitalet lite och sista året om jag har något att jämka för att pengarna behövs mer under skuldsaneringen än året efter som skuldfri på återbäringen. Kan alltid dyka upp situationer. Men på förhand är det dom 2 åren som ”makes sense” att jämka om man har något att jämka enligt mig. Förmodligen blir det bara en period på 1-2 månader att jämka för mig dom åren. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November
Topp