Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning 2020

Hej!

jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig lite med frågorna jag har angående jämkning. Har läst trådarna här men inte fått något riktigt svar.

jag har iaf tänkt att jämka, fr.om juni. Men, nu till mina frågor. Jag har räknat ut att jag kommer betala ungefär 65.000 i räntor det här året. Men skriver jag då istället in 55.000, då borde jag ha lite tillgodo? Alltså att jag slipper kvarskatt, utan kanske får tillbaka nån hundring på skatteåterbäringen istället. Likadant med vad jag kommer tjäna, säg att jag kommer tjäna ytterligare 250.000 det här året, men att jag istället skriver in 230.000 då borde jag ha lite tillgodo där också? Eller tänker jag fel?

Sen har jag ju resor till och från jobbet, måste jag fylla i det i jämkningsansökan? Eller kan jag spara det till skatteåterbäringen? Så att jag får tillbaka pengar till nästa sommar också.

kanske blev lite rörigt, men ni får väldigt gärna hjälpa mig! Tack på förhand.

Du tänker rätt när det gäller räntorna, dvs skriv lite mindre än vad du tror så slipper du kvarskatt. Med inkomsten är jag inte lika säker. Ju mer du tjänar desto mer skatt ska ju in. Tror det bästa där är att försöka få det så nära som möjligt. Du behöver inte ta med resorna i jämkningen.

Du tänker rätt när det gäller räntorna, dvs skriv lite mindre än vad du tror så slipper du kvarskatt. Med inkomsten är jag inte lika säker. Ju mer du tjänar desto mer skatt ska ju in. Tror det bästa där är att försöka få det så nära som möjligt. Du behöver inte ta med resorna i jämkningen.
Okej. Krångligt dedär med inkomsten, då jag just nu är korttidspermitterad, jobbar 40%. Vilket betyder att jag får 92.5% av min lön. Sen har det börjat vända med ordrar på mig jobb, så förmodligen blir det som vanligt kring september/oktober men man vet ju inte..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp