Då kanske inte uträkningen blev 0? Du bestämmer ju inte i jämkningen vad Du skall betala i skatt, det räknar SKV ut.Nä de räknar inte ut så jag betalar 0, fyllde i allting så drogs de 21% skatt
Skriver du in vad du har tjänat och vad du haft för avdrag etc samt skriver vad du kan tänkas tjäna så får du ett beslut inom ett par dagar och då med hjälp av dina lämnade uppgifter.Den räknar förmodligen ut vad jag skulle fått hela året på skatten och inte 2 månader. För mer än 2000kr får jag tillbaka på skatten
Du har alltså fått tillbaka ett beslut som du ska skicka in till lön att dom ska dra 21% på dig resterande 2 mån?Som sagt, jag har skrivit in vad jag tjärnat. Och vad jag kommer att tjärna dessa 2 månader. Skrivit vad jag har i ränteutgifter detta år totalt. Och de räknar på att jag ska betala 21% skatt. Vilket då är ungefär 4000 dessa 2 månader jag får behålla. Det lär bara 21% hela året jag ska ha. Då jag får ca 20 tillbaka varje år. Min fråga var hur jag ska fylla i för att få dessa på 2 månader istället för på 12.
Reseavdrag?Som sagt, jag har skrivit in vad jag tjärnat. Och vad jag kommer att tjärna dessa 2 månader. Skrivit vad jag har i ränteutgifter detta år totalt. Och de räknar på att jag ska betala 21% skatt. Vilket då är ungefär 4000 dessa 2 månader jag får behålla. Det lär bara 21% hela året jag ska ha. Då jag får ca 20 tillbaka varje år. Min fråga var hur jag ska fylla i för att få dessa på 2 månader istället för på 12.