Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Intrum kräver in uppsagda kontokrediter som jag inte visste var uppsagda

Inatt fick jag på Kivra, två fakturor från Intrum, Dessa är från Avarda ( en är cellbes, den andra ägs av Rediem capital tydligen) Jag har haft konto hos Avarda och betalade av på det senaste 17 september. Men nu helt plötsligt får jag då inkasso, på grund av "uppsagda kontokrediter" ?? Inte fått besked alls från Avarda/Cellbes att de sagts upp?
Kan det ha att göra med att jag sökt skuldsanering och fått inledande att de sa upp mig? Men då ska de väl ändå meddela mig före? Inte skicka till inkasso? Känns konstigt detta??

Skulderna skulle ju varit upptagna i din skuldsanering så varför betalar du på dem?

Avarda svarade iaf i chatten att de var uppsagda på grund av att jag fått inledande...Intrum hade sämre koll, frågade om de ska ingå, och jag skrev att jag antar det eftersom de uppkom före jag ansökte. De ska pausa ärendet och kolla upp det sa de i chatten då. Kan de bli problem nu med att få igenom skuldsaneringen, för att jag missat att ta upp dessa skulder? Tänkte inte alls på att konto på detta vis ska ingå i skuldsanering när jag skrev in alla skulderna för 7-8 månader sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp