Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Internetbank och spelmissbruk
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shasha" data-source="post: 448893" data-attributes="member: 6600"><p>Vad mycket bra tips!-särkilt punkt 6 tror jag borde vara punkt 1....att se sanningen i vitögat. Har man ett spelmissbruk, borde man i så fall kunna skriva över alla transaktioner från 2024 till Excel och dela upp dem i olika poster, då ska det framgå tylig hur mycket som gick åt till spel.</p><p></p><p>Om jag sammanfattar, handlar det väl om att bestämma sig för att man ska sluta spela?...för man kan aldrig bli fri från någon sorts missbruk alls om man inte först fattat beslutet? Sen kan man följa punkterna, som är verktygen som hjälper en genomföra beslutet. Föreställer mig alltså att tillfrisknande, att bli botad,börjar inifrån, med ett beslut att man VILL sluta...oavsett yttre omständigheter. </p><p></p><p>För det går väl alltid att runda alla system/hinder om man vill? Är det inte viljan att spela som måste arbeta med, oavsett hur möjligheterna ser ut? </p><p></p><p>Nu kommer ett sidospår här från mina egna erfarenheter:</p><p></p><p>Sen kan man väl också se det som psykologen Dr Howard Sartin, fadern till analyserande avav galoppsporten, som fick en bunt människor att hjälpa med sin spelmisbruk. Han slog fast att hans kunder inte hade ett spelmissbruk, deras problem var att de förlorade. Alltså skapade han ett system som skulle hjälpa dem att vinna oftare.</p><p></p><p>Minns en gång i tiden när jag var extrem okunnig och trodde jag kommit på ett sätt som skulle ge mig ganska säkra vinster. Hade innan dess sparat i aktiefonder i 20 år, efter 20 år var fonden värd lika mycket som jag lagt in…avgifterna hade ätit upp resten.</p><p></p><p>Då hörde jag ett råd till aktiehandlare, från aktiehandlare som bränt upp sitt konto flera gånger,(aktiehandel är ju också en sorts spel/spekulation där man kan förlora allt, bara att det är en investeringstyp som är accepterad i samhället), att man ska ha en edge, en spelidé som man är ganska ensam om…att spela på hästar med de bästa kuskar och tränare är t.ex. ingen edge, det gör majoriteten av spelarna. Eftersom hästarna då blir favoriter och favoriter bommar 60% av gångerna…har man stora chanser att bränna upp massor av pengar redan där.</p><p></p><p>Man ska testa sin edge 20 gånger utan pengar. Går man inte plus, då är man fel ute, ens idé fungerar inte, man måste skruva på idén och testa igen utan pengar och se om idén/edge håller. Detta i stället för att tömma sitt bankkonto med aktiehandel eller på spel man inte har något grepp om egentligen, man bara tror att man har grepp…och bränner upp pengarna gång på gång. Hela tiden lika övertygad om att nästa gång så...men har man inget som verkligen visat sig fungera utan insats med pengar...kommer det troligtvis inte fungera så att man går plus.</p><p></p><p>Nu handlade råden om aktiehandel men det är ju samma om man spelar på hästar, fotboll osv.</p><p></p><p>När jag insåg detta, slutade jag spela och det är min hobby att försöka komma på något som gör att jag kan gå plus när jag spelar. Håller hjärnan sysselsatt om inte annat. Finner det mer givande än att lösa korsord.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shasha, post: 448893, member: 6600"] Vad mycket bra tips!-särkilt punkt 6 tror jag borde vara punkt 1....att se sanningen i vitögat. Har man ett spelmissbruk, borde man i så fall kunna skriva över alla transaktioner från 2024 till Excel och dela upp dem i olika poster, då ska det framgå tylig hur mycket som gick åt till spel. Om jag sammanfattar, handlar det väl om att bestämma sig för att man ska sluta spela?...för man kan aldrig bli fri från någon sorts missbruk alls om man inte först fattat beslutet? Sen kan man följa punkterna, som är verktygen som hjälper en genomföra beslutet. Föreställer mig alltså att tillfrisknande, att bli botad,börjar inifrån, med ett beslut att man VILL sluta...oavsett yttre omständigheter. För det går väl alltid att runda alla system/hinder om man vill? Är det inte viljan att spela som måste arbeta med, oavsett hur möjligheterna ser ut? Nu kommer ett sidospår här från mina egna erfarenheter: Sen kan man väl också se det som psykologen Dr Howard Sartin, fadern till analyserande avav galoppsporten, som fick en bunt människor att hjälpa med sin spelmisbruk. Han slog fast att hans kunder inte hade ett spelmissbruk, deras problem var att de förlorade. Alltså skapade han ett system som skulle hjälpa dem att vinna oftare. Minns en gång i tiden när jag var extrem okunnig och trodde jag kommit på ett sätt som skulle ge mig ganska säkra vinster. Hade innan dess sparat i aktiefonder i 20 år, efter 20 år var fonden värd lika mycket som jag lagt in…avgifterna hade ätit upp resten. Då hörde jag ett råd till aktiehandlare, från aktiehandlare som bränt upp sitt konto flera gånger,(aktiehandel är ju också en sorts spel/spekulation där man kan förlora allt, bara att det är en investeringstyp som är accepterad i samhället), att man ska ha en edge, en spelidé som man är ganska ensam om…att spela på hästar med de bästa kuskar och tränare är t.ex. ingen edge, det gör majoriteten av spelarna. Eftersom hästarna då blir favoriter och favoriter bommar 60% av gångerna…har man stora chanser att bränna upp massor av pengar redan där. Man ska testa sin edge 20 gånger utan pengar. Går man inte plus, då är man fel ute, ens idé fungerar inte, man måste skruva på idén och testa igen utan pengar och se om idén/edge håller. Detta i stället för att tömma sitt bankkonto med aktiehandel eller på spel man inte har något grepp om egentligen, man bara tror att man har grepp…och bränner upp pengarna gång på gång. Hela tiden lika övertygad om att nästa gång så...men har man inget som verkligen visat sig fungera utan insats med pengar...kommer det troligtvis inte fungera så att man går plus. Nu handlade råden om aktiehandel men det är ju samma om man spelar på hästar, fotboll osv. När jag insåg detta, slutade jag spela och det är min hobby att försöka komma på något som gör att jag kan gå plus när jag spelar. Håller hjärnan sysselsatt om inte annat. Finner det mer givande än att lösa korsord. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Internetbank och spelmissbruk
Topp