Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inte falla tillbaka i gamla mönster

Kort och gott: jag vet inte hur jag ska kunna lita på mig själv, att jag inte börjar med osunt beteende igen. Jag har en plan som känns helt rimlig och jag kommer vara skuldfri om 4 år. (Eller tidigare om jag anstränger mig, kommer nog skriva ett inlägg om detta för att få tips.) Inget spel eller alk/drog utan endast överkonsumtion och slöhet. Hur gör ni?

Jag tänker att jag inte vill ge mer pengar till bankerna. Men det är en kamp att inte klicka hem saker på nätet. Det tar ett tag att skapa nya vanor. Men Det Går!

Testa lev på KFM:s normalbelopp som ett experiment. När du får lön så ska 6090 kr räcka från 25 Januari till 23 Februari efter hyran och transport är betalda.
Då ska det räcka till övriga räkningar, abbonemang, mat, shopping/övrigt etc. Faktiskt en bra övning att göra för att sätta grund för nya rutiner och sparande.

Man planerar och gör listor, det har alltid räddat mig och jag gör fortfarande det, trots att jag numera har gott om pengar. Kläder och skor har alltid varit viktiga för mig, har behövts att vara välklädd på jobbet. Jag vet redan nu vad jag eventuellt behöver köpa inför nästa höst/vintersäsong och kan därför köpa när säsongen tar slut och man kan få bra priser på exempelvis vinterkängor.
Skulle heller aldrig gå till mataffären utan att ha en lista och en plan på vad för mat jag ska laga de närmsta dagarna.
När jag hade det som fattigast så satte jag också prioriteringar på vad jag behövde köpa.

Jag har hittat en grej jag verkligen vill ha. Den kostar ca 12 000. Denna sparar jag till och tänker köpa denna lyxlampa med sparade pengar, dvs ingen avbetalning eller lån. Varje gång jag nu vill spontanshoppa, så får jag tänka till, och sen lägga dessa pengar på lampan. Hoppas jag kan köpa den till hösten. Sen sparar jag till en skidresa till Japan, om 2-3 år kanske. Inget spontanshoppande eller överkonsumtion framöver .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp