Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering...

Jag sökte skuldsanering i januari i år och i fredags ringde KF. Jag missade tyvärr samtalet.

Idag (måndag) fick jag 2 st brev (kivra) från KF innan jag hann ringa. Ett brev om beslut om inledande skuldsanering med en summa på runt 8000 kr att börja betala i slutet av oktober. Och ett brev om lite kompletterande frågor, såsom när togs senaste lånet osv.

Då jag haft löneutmätning i nästan 2 år så stämde deras beräkningar i stort sett, förutom en stor punkt. Min man har sedan 1 månad tillbaka börjat studera (en YH utbildningsom pågår 2år), med CSN och omställningsstöd. Han har tidigare jobbat och även han har löneutmätning.

En annan sak har hänt sedan ansökan och det är att jag är gravid i 9e veckan.

Nu till frågan. Ska jag ringa upp KF och be om omprövning? Eller ska jag bara acceptera detta inledande och svara på deras frågor. Jag är rädd att om de ser att min man studerar och jag kommer gå på föräldraledig så kanske de inte bedömmer att jag kan betala tillräckligt mycket varje månad för att bli beviljad skuldsanering? Dvs, jag tror mycket väl att vi har råd med summan på 8000 kr trots att min man studerar och jag går på föräldraledigt.

Senast ändrad:
Låter intressant att man inlett utan kontakt, trodde inte dom gjorde det.

Att du är gravid ska du såklart meddela, påverkar betalplanen från den månad barnet kommer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp