Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuld

Hej !
Jag har fått inledd skuldsanering och fått godkänd på flera punkter av handläggare, betalningsplan i slutet av Jan 2025 och väntetiden ta mellan 6 och 7 veckor . Hur stor chans är det man får avslag av skuldsanering?
Andra punkter gäller CSN som jag betalar av varje månad är också pausa samt klarna som jag har faktura som jag ska betala slutet av december är också pausa . Vad innebär det? Kan jag betala klarna fast jag vänta fortfarande inledd från kronofogden?

Hej !
Jag har fått inledd skuldsanering och fått godkänd på flera punkter av handläggare, betalningsplan i slutet av Jan 2025 och väntetiden ta mellan 6 och 7 veckor . Hur stor chans är det man får avslag av skuldsanering?
Andra punkter gäller CSN som jag betalar av varje månad är också pausa samt klarna som jag har faktura som jag ska betala slutet av december är också pausa . Vad innebär det? Kan jag betala klarna fast jag vänta fortfarande inledd från kronofogden?
Nej du får inte betala klarna när du fått inledande skuldsanering

Men om Klarnaskulden uppstod efter inledande?

Såg nu att den uppstod i december. Nevermind.

Men, berättade inte handläggaren något alls hur det fungerar?

Men, berättade inte handläggaren något alls hur det fungerar?

En handläggare på skuldsaneringen idag berättade för mig att laga kraft alltid gäller 5 veckor ifrån beslutet. Det är hårresande hur slarvig och bristfällig informationen är.

En handläggare på skuldsaneringen idag berättade för mig att laga kraft alltid gäller 5 veckor ifrån beslutet. Det är hårresande hur slarvig och bristfällig informationen är.
Spännande

Gäller även csn ??
CSN:s lån ingår ju inte i din sanering, bara ev förfallna fakturor. Antingen så pausas bet till CSN under din sanering el så avsätts ett belopp o du får fortsätta betala. Mitt CSN pausades under min sanering o det fick jag brev om från CSN.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp