Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkomst vs Blanco?

Hej,

Jag har totalt synligt blanco 1 350 000:- . 3 förfrågningar. 1,5% UC-score.. Inkomst 750 000:-

Jag skulle behöva ett samlingslån om ca 275 000 för att sänka månadskostnaden och lösa Bank norweigan 135 000 samt ca 140 000 ej synligt UC.

Vad tror ni? Är detta möjligt? Jag vill inte gå via en förmedlare utan direkt via finansiären. Önskar tips på aktörer som beviljar 1,5 - 2 ggr årsinkomst. Ikano?

Stort Tack för tips :)

Jag fick med runt 2ggr inkomst men detta var runt mitten av 2021. Är osäker nu.
Många har ju blivit hårdare nyligen är känslan.

varfär inte via förmedlare?
jag har över 3x min inkomst i blanco (inkomst 500k, blanco 1,65 miljoner (hade 1,7 miljoner tidigare), Remember erbjöd mig samlingslån genom Lendo, 9,2%, detta för en månad sedan

Enda anledning för att inte använda låneförmedlare är om du går till en bank som du vet kan antingen bevilja eller ge besked utan upplysning. T.ex. din egen bank. Jag fick ett stort samlingslån hos Nordea strax över miljonen. Men allt beror på din individuella situation. Fastighet, tjänstepension sparande, hyra, övriga utgifter. Rekommenderar att isf boka tid med en handläggare/rådgivare hos din bank. Var noga med att de inte tar en upplysning innan du fått en indikation på att de är intresserade av att lösa det. Lycka till!

jag har över 3x min inkomst i blanco (inkomst 500k, blanco 1,65 miljoner (hade 1,7 miljoner tidigare), Remember erbjöd mig samlingslån genom Lendo, 9,2%, detta för en månad sedan
Hur mycket fick du samla hos remember då?

Årsinkomst på 900 000. Fick beviljat 930 000 utan problem. 7 ff och 18 i score.

Jag har mina personliga skäl varför jag inte vill gå via förmedlare.

Tack för info om remember, Har dom. Annars låter det bra. Har provat IKANOS räknesnurra och där går det igenom, allefall på förhand. Ska prova där om ett tag :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp