Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Inkomst och huslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PatrikItaly" data-source="post: 276545" data-attributes="member: 5787"><p>SBABs bolånesnurra brukar jag rekommendera då den är lite väl negativ. Säger den att man får låna x kr så brukar det bli så. Där kan man pröva sig fram och se hur mycket det påverkar med en tusenlapp mer i månaden eller 100k mindre i blanco. När jag själv köpte villa första gången 2014 räckte det inte till riktigt, men med ett brev att en ägd semesterfastighet i utlandet genererade 10k i månaden i hyreskostnader så gick huslån igenom (även om jag inte hade några kontoutdrag som bevisade att de 10k verkligen existerade). Fick då nästan 3m i lån med inkomst 600k + fiktiva 120k, 2 barn och noll i lån & krediter, och dryga halv mille i insats.</p><p></p><p>Att man har tillgångar som inte ses på UC struntar bankerna i regel i. Hade själv semesterboenden i utlandet för flera miljoner och inte en krona i lån men SEB ville trots min höga lön bara låna en fjuttig miljon till husköp, pga av att frugan inte jobbade. Så med brevet så blev det plötsligt möjligt. När vi flyttade bolån för inte allt så länge sedan så skrev vi ett papper på att frugan hade ny fast anställning med hyffsad lön, vilket kanske inte riktigt stämde med verkligheten, men lånet gick igenom i alla fall. Nu uppmamar jag ingen att ljuga, men det gick för oss, och tittar man i backspegeln så blev det en bra affär då KT värdena har skenat sedan dess i vår södra del av landet. Vi skulle aldrig ha haft råda att köpa huset vi har idag om vi istället för 5 år sedan bestämt oss för att bo trångt, äta studentmakaroner och spara varenda öre under flera års tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PatrikItaly, post: 276545, member: 5787"] SBABs bolånesnurra brukar jag rekommendera då den är lite väl negativ. Säger den att man får låna x kr så brukar det bli så. Där kan man pröva sig fram och se hur mycket det påverkar med en tusenlapp mer i månaden eller 100k mindre i blanco. När jag själv köpte villa första gången 2014 räckte det inte till riktigt, men med ett brev att en ägd semesterfastighet i utlandet genererade 10k i månaden i hyreskostnader så gick huslån igenom (även om jag inte hade några kontoutdrag som bevisade att de 10k verkligen existerade). Fick då nästan 3m i lån med inkomst 600k + fiktiva 120k, 2 barn och noll i lån & krediter, och dryga halv mille i insats. Att man har tillgångar som inte ses på UC struntar bankerna i regel i. Hade själv semesterboenden i utlandet för flera miljoner och inte en krona i lån men SEB ville trots min höga lön bara låna en fjuttig miljon till husköp, pga av att frugan inte jobbade. Så med brevet så blev det plötsligt möjligt. När vi flyttade bolån för inte allt så länge sedan så skrev vi ett papper på att frugan hade ny fast anställning med hyffsad lön, vilket kanske inte riktigt stämde med verkligheten, men lånet gick igenom i alla fall. Nu uppmamar jag ingen att ljuga, men det gick för oss, och tittar man i backspegeln så blev det en bra affär då KT värdena har skenat sedan dess i vår södra del av landet. Vi skulle aldrig ha haft råda att köpa huset vi har idag om vi istället för 5 år sedan bestämt oss för att bo trångt, äta studentmakaroner och spara varenda öre under flera års tid. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Inkomst och huslån
Topp