Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkassokrav bra eller dåligt

har några lån jag som riskerar att snart gå till inkasso. hur brukar ni göra när det kniper? grejen är att jag väntar på skatteåterbåringen får att lösa alla mina skulder men hur klarar jag mig tills dess?
är bästa lösningen nya lån eller låta det gå till inkasso tycker ni?

har några lån jag som riskerar att snart gå till inkasso. hur brukar ni göra när det kniper? grejen är att jag väntar på skatteåterbåringen får att lösa alla mina skulder men hur klarar jag mig tills dess?
är bästa lösningen nya lån eller låta det gå till inkasso tycker ni?

Låt de som du vet går med på avbetalning gå till inkasso! Bättre att avbetala än ta nya ju

Om du ska lösa bort allt när skatteåterbetalningen kommer så måste du antagligen göra en avbetalning till inkasso i maj vet inte om det är någon fördela att tala om att du kommer att lösa allt i juni eller om du ska hålla tyst om det. Sen kommer de ju kräva dig på 170 kronor för en avbetalningsplan och 60 kronor i aviavgift men det är ju billigare än räntan på ett nytt lån.Beroende på vilka lån det är så kan de ha eget inkasso eller så hamnar lånen hos någon av de stora inkassobolagen Intrum Svea eller Gothia. Jag har upplevt att de som har eget inkasso lättare går med på mindre belopp.

Om tanken är att du ska lösa allt i början av juni så skulle jag bara släppa allt till inkasso.. räkna med en 300-400 extra per lån i avgifter. Det kanske tom är så att du hinner få återbäringen innan du har gjort upp någon avbplan.. tar ca 3-4 veckor från att ursprungslånet gått ut, till att inkasso kräver dig på pengar. (olika beroende på lån)

Tänkt på att vissa lån inte går att få AVB plan på, t. ex MOBILLÅN, SMSKREDIT, Kundfinans, SMSfinans osv.

Efter att återigen konstaterat att här kommer ett nytt månadsskifte då jag måste ta smslån för att betala alla räkningar och kunna handla mat till familjen en månad till. Så tog jag beslutet att inte ansöka om smslån hos företag jag inte kan få avbetalning, tycker ni jag tänker fel. Jag tar ju lån med förhoppningen att återbetala men tyvärr ibland inträffar saker med ekonomin som man inte kan räda över och då vill i alla fall jag ha möjligheten att kunna få en avbetalningsplan på min skuld om det inte finns någon annan utväg. Vad tycker ni gör jag fel eller rätt?

helt klart bättre med avb än att betala hela summan på engång.om man inte har dom pengarna.jag hadde gjort som du.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp