Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkassokrav avbetalningsplaner

Hej alla kämpar! :)
Jag har nu bestämt att låta de lån jag inte har möjlighet att betala gå till Inkasso för att kunna upprätta avbetalningsplaner, och då har jag lite frågor angående det.
1. Beviljar alla inkassobolag avbetalningsplaner?
2. Kan man ha mer än 1 avbetalningsplan per inkassobolag?
3. Hur påverkar det mig i framtiden att ha/ha haft ärenden hos inkasso?

Om det är någon som gjort som jag planerar att göra så berätta gärna era erfarenheter om hur det gick, om bolagen var lätta att ha att göra med och om det blev någon skillnad i plånboken efter ett tag. Alltså om utgifterna för lånen blev mindre varje månad än innan. I mitt fall har jag tagit nya lån för att betala gamla, förlängt osv.

kram

Mina erfarenheter
1, nej alla beviljar inte avbetalningsplaner.
2, ja man kan ha mer än en avbetalningsplan hos Avida exempelvis och Svea inkasso.
3, att man har avbetalningsplaner hos inkasso kan påverka då en del gör blanka förfrågningar. Du kan inte fortsätta låna hos de flesta bolag. Du får däremot ingen anmärkning hos Kronofogden.

Om du undrar över mer så skriv gärna meddelande istället.

Hej alla kämpar! :)
Jag har nu bestämt att låta de lån jag inte har möjlighet att betala gå till Inkasso för att kunna upprätta avbetalningsplaner, och då har jag lite frågor angående det.
1. Beviljar alla inkassobolag avbetalningsplaner?
2. Kan man ha mer än 1 avbetalningsplan per inkassobolag?
3. Hur påverkar det mig i framtiden att ha/ha haft ärenden hos inkasso?

Om det är någon som gjort som jag planerar att göra så berätta gärna era erfarenheter om hur det gick, om bolagen var lätta att ha att göra med och om det blev någon skillnad i plånboken efter ett tag. Alltså om utgifterna för lånen blev mindre varje månad än innan. I mitt fall har jag tagit nya lån för att betala gamla, förlängt osv.

kram
Berätta om de lån du tänkt släppa..
Avida brukar ge 3 månader
Svea kan du få betala 400-600 kr i månaden tills skulden är betalt.
Gothia kan du få betala 200 kr i månaden i 6 mån per skuld innan du börjar avbetala på den,
Intrum är oxå bra.,
Vkc brukar gå med på en bra avbetalningsplan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp