Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso som går till KF, vad göra?

Hej, har ett inkasso ärende som går vidare till KF imorgon på 20 tusen, var med i en bilolycka och har varit sängburen i 3 månader, hade bara 5 månaders säsong anställning på mina två säsong jobb så får ej ut pengar från försäkringskassan för man måste ha minimum 6 månaders kontrakt... Är som sagt i en dålig sits ***

Senast redigerad av en moderator:
Hej, har ett inkasso ärende som går vidare till KF imorgon på 20 tusen, var med i en bilolycka och har varit sängburen i 3 månader, hade bara 5 månaders säsong anställning på mina två säsong jobb så får ej ut pengar från försäkringskassan för man måste ha minimum 6 månaders kontrakt... Är som sagt i en dålig sits, ***
Tråkigt det du varit med om.
Men min första fråga är: varför är det första du tänker på ett svartlån och inte ett vanligt banklån, sms-lån, lån av nära anhörig (kan vara svårt) eller försöka sälja saker?
Vad jag menar är, har du ingen taxerad inkomst från förra året som kan ge dig någon förutsättning nu eller har du det inte pga säsongsjobben inte täcker en rimlig inkomst?
Svartlån låter dyrt och aningen desperat.

Senast redigerad av en moderator:
Hej, har ett inkasso ärende som går vidare till KF imorgon på 20 tusen, var med i en bilolycka och har varit sängburen i 3 månader, hade bara 5 månaders säsong anställning på mina två säsong jobb så får ej ut pengar från försäkringskassan för man måste ha minimum 6 månaders kontrakt... Är som sagt i en dålig sits ***
Har du pratat med inkassobolaget?

PS. Editerade din tråd något, se reglerna...

Tråkigt det du varit med om.
Men min första fråga är: varför är det första du tänker på ett svartlån och inte ett vanligt banklån, sms-lån, lån av nära anhörig (kan vara svårt) eller försöka sälja saker?
Vad jag menar är, har du ingen taxerad inkomst från förra året som kan ge dig någon förutsättning nu eller har du det inte pga säsongsjobben inte täcker en rimlig inkomst?
Svartlån låter dyrt och aningen desperat.
Hade en tidigare skuld som gick till KF några veckor sen, betalade av den skulden men min kreditvärdighet sjönk åt helvete... Så ta lån går inte pågrund av den tidigare skulden, och nu har jag den här skulden som jag vill få betald innan det går vidare till KF. Har varit väldigt dålig att spara pengar innan olyckan, så har ingen nöd pengar och dom pengarna jag fick från skatteåterbäringen gick till den tidigare skulden hos KF. Så försöker väl bara köpa mer tid, desperat absolut men ser ingen annan utväg än svartlån. Anhöriga är det ingen vits alls att ens försöka.

Har du pratat med inkassobolaget?

PS. Editerade din tråd något, se reglerna...
Skulden kommer från ett danskt företag så inkasso bolaget har jag pratat med men dom kunde inte dröja mer på väntan av betalning pågrund av att skulden kommer utrikes, så enligt dom är det bara gilla läget om jag inte kan betala hela summan och så går den som sagt vidare till KF imorgon

Förstår. Men du kanske kan testa någon låneaktör som tar Creditsafe. Testa Vivus?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp