Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso på 3-månaders lån

Jag försöker nu benhårt reda ut oredan med alla jäkla sms-lån och hoppas en dag ha blitt kvitt dom alla (den dagen SKA jag kosta på mig dyrbar champagne, faktiskt :).

Jag kommer denna månad släppa vissa till inkasso, men jag undrar hur det fungerar när man ska betala tillbaka på 3 månader?
Tex har jag hos Ferratum, ska betala 3* 5280 :-

Vad händer om jag inte betalar den första räkningen? Är det bara den som går till inkasso då? Eller blir det hela beloppet som är på dryga 15600:-? Gissar att man får släppa månad för månad?
Och det är ynka 3 månaders avbetalning som gäller för Svea Inkasso?

Om jag tror rätt så kan jag få första uteblivna betalningen på 5280:- uppdelat på 3 månader? Och sen samma med nästa, och nästa?

Hm, help!

I alla fall, denna månad är jag helt kvitt NanoFlex, Nanokredit, Betala räkning, K365 och ett 3-månaderslån på Folkia. Har mailat dessa om att spärra ut mig nu, hoppas att det fungerar :)

Har massor kvar, har nog hos de flesta, men bara att kämpa på!! Jag ska banne mig inte hamna hos KF, jag hoppas på det iaf!

Du har möjlighet att skjuta upp Ferratum en gång mot avgift. Då förskjuts hela lånet en månad. Du slipper betala för 2 delbetalning samma månad dvs.

Som jag har förstått det vad gäller Svea inkasso och Ferratum är det 3 månader som gäller och då blir det ju ännu dyrare per månad för dig än vad du betalar nu.

Som jag har förstått det vad gäller Svea inkasso och Ferratum är det 3 månader som gäller och då blir det ju ännu dyrare per månad för dig än vad du betalar nu.

Ja, om det är så att hela lånet på 15600:- släpps för att jag låter första delbetalningen gå, så blir det ju dyrare/månad om allt ska tillbaks på 3 månader.. Då är det ju inte lönt alls. Avskyr dessa 3-månaderslån..

Det går till Svea Inkasso en i taget. Om du gör upp en avbetalning läggs dom nog som en och en med olika nummer också. Annars blir dom liggande tills dom andra två kommer in kommande månaderna och hamnar i en klump och går sen till kfm om inget görs. Men man bör knappast chansa. Jag rekommenderar det inte åtminstone.

Det går till Svea Inkasso en i taget. Om du gör upp en avbetalning läggs dom nog som en och en med olika nummer också. Annars blir dom liggande tills dom andra två kommer in kommande månaderna och hamnar i en klump och går sen till kfm om inget görs. Men man bör knappast chansa. Jag rekommenderar det inte åtminstone.

Om man nu tänker att lånet släpps del för del till Svea så kan det väl inte löna sig ändå? Del 1 får man betala 1/3 på låt oss säga december, januari och februari. Del 2 får man betala 1/3 på januari,februari och mars och del 3 får man betala 1/3 februari mars och april och på det tillkommer inkassoavgifter och aviavgifter på respektive betalning. Det är klart december och april betalningen blir ju lindrig när man bara betalar 1/3 men jag vet ändå inte om det är det bästa att göra så här och februari blir tuff då betalar man på alla 3 delarna av lånet. Vad jag har förstått så är väl Svea snabba på att skicka till KFM om man inte håller planen.

Om man nu tänker att lånet släpps del för del till Svea så kan det väl inte löna sig ändå? Del 1 får man betala 1/3 på låt oss säga december, januari och februari. Del 2 får man betala 1/3 på januari,februari och mars och del 3 får man betala 1/3 februari mars och april och på det tillkommer inkassoavgifter och aviavgifter på respektive betalning. Det är klart december och april betalningen blir ju lindrig när man bara betalar 1/3 men jag vet ändå inte om det är det bästa att göra så här och februari blir tuff då betalar man på alla 3 delarna av lånet. Vad jag har förstått så är väl Svea snabba på att skicka till KFM om man inte håller planen.

Tack för era svar, är nog bäst att betala räkningarna som dom är.. Det verkar bättre att släppa lån som man inte har uppdelat på flera fakturor. Ska fundera hur jag ska lägga upp det då, vad som är bäst att släppa av alla jag har..

Har ni erfarenhet av Risicums inkasso? Har på 3 månader där med (lånat 10000:) , vet ni hur många månader man kan få hos dom om man släpper allt? Har även en sista delbetalning kvar hos OkMoney som ju är samma... Har de eget inkasso, är de lätta att ha att göra med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp