Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Inkasso Marginalen bank
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 432463" data-attributes="member: 317"><p>Jag var efter med 3 månadsbetalningar och fick då brev om uppsägning av kredit. Hade jag då kunnat betala in en min.summa, dvs den äldsta månadsbetalningen så skulle uppsägningen hävas. Hade tyvärr inte den möjligheten att skaka fram 4.000 kr så lånet skickades vidare för inkassoåtgärder efter tidsfristen hade gått ut på inkassokravet. Jag hade hela tiden dialog med <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44" target="_blank">Marginalen</a> och frågade dem till vilket inkasso de skickar till och de svarade att de kommer att skicka detta till deras eget inkassobolag Marginalen Inkasso. Dagen efter att tidsfristen på uppsägningsbrevet gått ut kom inkassokravet från InkassoMarginalen i Kivra. Jag hade ursprungligen fått låna 380.000 kr av Marginalen och betalat ner till 360.000 kr så den summan plus lite kostnader på det var vad som kom i inkassobrevet.</p><p>Det sämsta med att låta det gå till inkasso är att månadsbetalningar dubblas eller tripplas. Från att tidigare betalat 3.700 kr/månad så ville inkasso har min. 8000 kr och detta är förståeligt då räntan hos inkasso är flera gånger så hög som där du hade lånet. Så nu gjorde jag min första delbetalning idag på 8.000 kr. Det står så fint på Marginalens sida att du inte får någon betalningsanmärkning när inkasso tar över och det stämmer, MEN du får en prick i missbrukad-kredit-registret och den slår lika illa som en betalningsanmärkning och sitter lika länge (3 år).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 432463, member: 317"] Jag var efter med 3 månadsbetalningar och fick då brev om uppsägning av kredit. Hade jag då kunnat betala in en min.summa, dvs den äldsta månadsbetalningen så skulle uppsägningen hävas. Hade tyvärr inte den möjligheten att skaka fram 4.000 kr så lånet skickades vidare för inkassoåtgärder efter tidsfristen hade gått ut på inkassokravet. Jag hade hela tiden dialog med [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44"]Marginalen[/URL] och frågade dem till vilket inkasso de skickar till och de svarade att de kommer att skicka detta till deras eget inkassobolag Marginalen Inkasso. Dagen efter att tidsfristen på uppsägningsbrevet gått ut kom inkassokravet från InkassoMarginalen i Kivra. Jag hade ursprungligen fått låna 380.000 kr av Marginalen och betalat ner till 360.000 kr så den summan plus lite kostnader på det var vad som kom i inkassobrevet. Det sämsta med att låta det gå till inkasso är att månadsbetalningar dubblas eller tripplas. Från att tidigare betalat 3.700 kr/månad så ville inkasso har min. 8000 kr och detta är förståeligt då räntan hos inkasso är flera gånger så hög som där du hade lånet. Så nu gjorde jag min första delbetalning idag på 8.000 kr. Det står så fint på Marginalens sida att du inte får någon betalningsanmärkning när inkasso tar över och det stämmer, MEN du får en prick i missbrukad-kredit-registret och den slår lika illa som en betalningsanmärkning och sitter lika länge (3 år). [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Inkasso Marginalen bank
Topp