Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso Marginalen bank

Är det någon här som släppt sitt Marginalenlån till Marginalen inkasso nyligen och kan berätta om ni fått en avbetalningsplan? Tyvärr vet man ju att månadsbeloppet blir betydligt högre men någon som kan dela med sig hur mycket högre det kan bli?

Marginalen bytte precis inkasso förra veckan från Inkasso AB Marginalen till Bloomstone Financial AB

Verkar vara så för väldigt många om inte alla.

Någon som har erfarenhet av hur medgörliga/icke medgörliga de är till att upprätta en avbetalningsplan?

Nu kan jag svara på min egen fråga. Inga problem alls att få en avbetalningsplan hos Marginalen Inkasso.
Fick du inkasso från marginalen. Inte uppsagd kredit först.. Hur mk pengar handla det om. Var de typ ngn månad spm du missade eller hela lånet?
Hur ser avbetalningsplan ut och är själva lånet uppsagt

Fick du inkasso från marginalen. Inte uppsagd kredit först.. Hur mk pengar handla det om. Var de typ ngn månad spm du missade eller hela lånet?
Hur ser avbetalningsplan ut och är själva lånet uppsagt
Jag var efter med 3 månadsbetalningar och fick då brev om uppsägning av kredit. Hade jag då kunnat betala in en min.summa, dvs den äldsta månadsbetalningen så skulle uppsägningen hävas. Hade tyvärr inte den möjligheten att skaka fram 4.000 kr så lånet skickades vidare för inkassoåtgärder efter tidsfristen hade gått ut på inkassokravet. Jag hade hela tiden dialog med Marginalen och frågade dem till vilket inkasso de skickar till och de svarade att de kommer att skicka detta till deras eget inkassobolag Marginalen Inkasso. Dagen efter att tidsfristen på uppsägningsbrevet gått ut kom inkassokravet från InkassoMarginalen i Kivra. Jag hade ursprungligen fått låna 380.000 kr av Marginalen och betalat ner till 360.000 kr så den summan plus lite kostnader på det var vad som kom i inkassobrevet.
Det sämsta med att låta det gå till inkasso är att månadsbetalningar dubblas eller tripplas. Från att tidigare betalat 3.700 kr/månad så ville inkasso har min. 8000 kr och detta är förståeligt då räntan hos inkasso är flera gånger så hög som där du hade lånet. Så nu gjorde jag min första delbetalning idag på 8.000 kr. Det står så fint på Marginalens sida att du inte får någon betalningsanmärkning när inkasso tar över och det stämmer, MEN du får en prick i missbrukad-kredit-registret och den slår lika illa som en betalningsanmärkning och sitter lika länge (3 år).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp