Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso hotar med konkurs Intrum investment no 2 DAC

Hej!
Jag har en gammal privat skuld på cirka 50 000kr från 2018.
Här om dagen blev jag delgiven att om jag inte betalar in hela beloppet så ”Kan konkursansökan komma att skickas till tingsrätten med yrkande om att ni ska försättas i konkurs”
Betalningsanmaning enligt 2kap. 9 konkurslagen.

kapitalskulden är på 21 332kr och med upplupen ränta totalt 50 551kr.

Jag driver enskild firma, har bara skulder privat och jag och min sambo är båda skuldsatta och min sambo har precis fått inledande till skuldsanering.
Min firma drivs på checkkredit och har inga tillgångar eller något av värde. Kronofogden har gjort hembesökt.
jsg har förklarat för Intrum att det kommer kosta dom mer att sätta mig i konkurs än vad dom kommer få ut av det.
Varför gör dom detta? Mitt företag är min ända inkomstkälla och dom har större chans att få pengarna om dom inte vill sätta mig i konkurs.
Har någon erfarenhet av detta? Känns som hot för att försöka få pengar jag inte har.

Dom kommer att göra verklighet av hotet. Hände mig för några månader sen. Försök göra upp en betalningsplan, annars blir det kk.

Fick hem brevet samma månad frugan fick inledande.

Dom kommer att göra verklighet av hotet. Hände mig för några månader sen. Försök göra upp en betalningsplan, annars blir det kk.

Har detta att göra med att min sambo fått skuldsanering?

Vad får dom ut av detta? Det kostar dom några tusen att begära mig i konkurs och får 0kr tillbaka?
Får dom igenom en konkurs om jag har 0 skulder i företaget men bara privata skulder?
Hur snabbt inleds en konkurs och vad sker steg för steg? Orolig

Vad får dom ut av detta? Det kostar dom några tusen att begära mig i konkurs och får 0kr tillbaka?
Får dom igenom en konkurs om jag har 0 skulder i företaget men bara privata skulder?
Hur snabbt inleds en konkurs och vad sker steg för steg? Orolig
Jag hade kontakt med en konkursadvokat, som bekräftade att en konkurs går igenom, eftersom enskild firma inte är frikopplad från din personliga ekonomi. Syftet är att utpressa dig på pengar.

Hej!
Jag har en gammal privat skuld på cirka 50 000kr från 2018.
Här om dagen blev jag delgiven att om jag inte betalar in hela beloppet så ”Kan konkursansökan komma att skickas till tingsrätten med yrkande om att ni ska försättas i konkurs”
Betalningsanmaning enligt 2kap. 9 konkurslagen.

kapitalskulden är på 21 332kr och med upplupen ränta totalt 50 551kr.

Jag driver enskild firma, har bara skulder privat och jag och min sambo är båda skuldsatta och min sambo har precis fått inledande till skuldsanering.
Min firma drivs på checkkredit och har inga tillgångar eller något av värde. Kronofogden har gjort hembesökt.
jsg har förklarat för Intrum att det kommer kosta dom mer att sätta mig i konkurs än vad dom kommer få ut av det.
Varför gör dom detta? Mitt företag är min ända inkomstkälla och dom har större chans att få pengarna om dom inte vill sätta mig i konkurs.
Har någon erfarenhet av detta? Känns som hot för att försöka få pengar jag inte har.
@Lasseman Ser att du har många kloka svar. Har du något bra att säga om detta?

@Lasseman Ser att du har många kloka svar. Har du något bra att säga om detta?
Att sätta dig i konkurs är nog inga problem eftersom du är insolvent och det verkar inte vara tillfälligt.
Har du inget så ger det inte så mycket, annat än att du får problem då din verksamhet hastigt upphör och du får får väl problem att försörja dig.
Du får göra upp en betalplan, helst hålla dig till den också, annars kommer dom nog göra det dom lovat att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp