Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso, första förfallodatum?

En liten fundering, vi säger att min faktura skickas ut från ett inkassobolag i mitten på månaden vi säger sep, jag tar kontakt med dem, får igenom en avbetalningsplan, hur snabbt måste man börja betala? Kan man få första förfallodatum i slutet på okt ?

Det kan hända att man går med på det. Beror på vem som äger skulden, om det är ett låneföretag eller om den köpts upp av ett inkassobolag, skuldens storlek, dina skäl som du antagligen berättar om som gör att du måste få börja betala nästa månad osv.

Särskilt om det är en skuld som legat ett tag så är dom ju bara glada om man börjar betala överhuvudtaget, kan vara flera månader framåt. När man har skulder hos KFM så skickar inkassona ofta ut talonger som man kan fylla i själv när man vill och kan börja betala och hur lite.

Det kan hända att man går med på det. Beror på vem som äger skulden, om det är ett låneföretag eller om den köpts upp av ett inkassobolag, skuldens storlek, dina skäl som du antagligen berättar om som gör att du måste få börja betala nästa månad osv.

Särskilt om det är en skuld som legat ett tag så är dom ju bara glada om man börjar betala överhuvudtaget, kan vara flera månader framåt. När man har skulder hos KFM så skickar inkassona ofta ut talonger som man kan fylla i själv när man vill och kan börja betala och hur lite.

Är de stora inkasso bolagen typ svea och avida svårare ?

Svea och Avida kan vara svårare än Gothia och Intrum när det gäller att få på längre än 3 månader men som jag har förstått det gäller det att få prata med rätt person när man ringer. Be att få prata med en handläggare inte kundtjänst så brukar det gå bättre.

När jag hade avbetalningsplaner var Gothia bäst att släppa till de gick med på att slå ihop flera skulder till en månadsbetalning och jag kunde få bestämma vilket belopp jag ansåg att jag klarade av per månad.Har även fått betalningsfri månad av dem utan att betala dubbelt månaden efter. Men jag har även fått bra avbetalningsplaner hos Intrum gäller bara att prata med rätt person när man ringer.

Är det någon som fått på mer än 3 mån hos avida? Där verkar det omöjligt

Jag har aldrig fått det, för mig har det alltid varit omöjligt men har läst här att någon lyckats har aldrig lyckats få mer än 3 månader hos Svea heller

Jag har aldrig fått det, för mig har det alltid varit omöjligt men har läst här att någon lyckats har aldrig lyckats få mer än 3 månader hos Svea heller

Hos svea jag jag lyckats få 5 tom. Men aldrig mer än 3 hos avida :/ fast då har jag haft kontakt över mejl bara.

När jag hade smslån och släppte till inkasso så valde jag alltid att släppa lån som hade Gothia som inkasso sedan de som hade Intrum, lån som hade Svea och Avida brukade jag vänta med tills jag visste att jag klarade av att betala dem på 3 månader. Tyvärr bytte ju en del långivare inkasso partner så hade man otur kunde lånen hamna hos Svea eller Avida. Men jag brukade alltid fråga här på forumet om vilka inkassopartner olika lån hade och det hjälpte mig mycket.

Hos svea jag jag lyckats få 5 tom. Men aldrig mer än 3 hos avida :/ fast då har jag haft kontakt över mejl bara.
Kundtjänsten hos Nano var alltid svåra de var stenhårda och man fick inte prata med en handläggare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp