Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso bolagen mer hjälpliga nu

Har idag ca 380k hos kronofogden och många som jag skrivit till nu kan erbjuda sig dra tillbaka med fryst ränta. , gothia begär 3000 kr mål och då drar dom tillbaka och fryser räntan direkt . Mobillån vill ha 5000 kr och fryser räntan direkt och dra tillbaka från kronofogden. Sileo ville ha 3500kr och dra tillbaka men inte fryst ränta ! Axaxtor kan med dra tillbaka med en kostnad för 3000 kr och fryst ränta . Verkar som dom flesta är beredda att frysa räntan . Däremot tre som vägrar är Lowell , Svea , intrium .. så skulle jag betala in ca 20 000 kr idag , så skulle ca 230 000 kr försvinna från kronofogden. Kommer betala in det i december för sen tar det riktigt många månader innan dom kan trilla in igen . Då hinner nästan resten betalas av för dom få allt från utmätningen :) ett litet tips från mig bara :)

Alltså detta är så jäkla skumt med inkassobolag. Jag har i min tur bäst erfarenhet av Lowell och speciellt Intrum. Svea är hopplösa dock. Samt Gothia.

Alltså detta är så jäkla skumt med inkassobolag. Jag har i min tur bäst erfarenhet av Lowell och speciellt Intrum. Svea är hopplösa dock. Samt Gothia.
Ja det är säkert väldigt olika , sen gör nog mycket med den man pratar med :) men skönt du lyckats med dom :)

För mig är det tvärtom, Svea har alltid varit behjälpliga och extremt tillmötesgående, Intrum har betett sig som hundar och skickat till KF 2ggr EFTER att jag gjort upp en överenskommelse med dem

För mig är det tvärtom, Svea har alltid varit behjälpliga och extremt tillmötesgående, Intrum har betett sig som hundar och skickat till KF 2ggr EFTER att jag gjort upp en överenskommelse med dem
Ja det verkar vara väldigt olika :) hoppas det löste sig för dig :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp