Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso Bank Norwegian

Om jag skippar 2-3 fakturor hos Bank Norwegian sägs lånet upp i sin helhet eller hamnar dom uteblivna fakturorna hos inkasso alt kfm direkt? Någon som har erfarenhet av hur dom brukar göra?
Mitt lån är på totalt ca 470000:- och 5800:- i månaden.

Lånet sägs upp och går till inkasso. Sen vidare till kfm om du inte betalar .

Det går att ligga efter med 3 stycken fakturor. Då sägs kreditkortet/lånet upp. Då behöver du betala in den fjärde fakturan för att häva uppsägningen. Allting går vidare den 12:e månaden därpå.
Dvs mottar du exempelvis en uppsägningsfaktura den 7:e november så behöver du inkomma med en betalning innan den 12:e i nästa månad alltså i december i det här fallet…även om det brukar stå typ 28:e (samma månad) oftast i deras utskick.

Du kan häva uppsägningen genom att betala: lägsta belopp att betala då skjuter du bara fram upphävningen en månad, alternativt om du betalar: tidigare obetalt lägsta belopp (vilket är en högre summa än lägsta belopp att betala).

Om du inte gör det ovan så vet jag faktiskt inte om dom har ett internt inkasso eller om dom skickar dig till ett externt inkassobolag.
Det är endast deras kravavdelning som verkar veta det, och dom kan du mejla. Du kommer i varje fall inte att skickas vidare direkt till Kronofogden.

Senast ändrad:
Det går att ligga efter med 3 stycken fakturor. Då sägs kreditkortet/lånet upp. Då behöver du betala in den fjärde fakturan för att häva uppsägningen. Det går vidare den 12:e månaden därpå.
Dvs mottar du exempelvis en uppsägningsfaktura den 7:e november så behöver du inkomma med en betalning innan den 12:e i nästa månad alltså i december i det här fallet…även om det brukar stå typ 28:e (samma månad) oftast i deras utskick.

Du kan häva uppsägningen genom att betala: lägsta belopp att betala då skjuter du bara fram upphävningen en månad, alternativt om du betalar: tidigare obetalt lägsta belopp (vilket är en högre summa än lägsta belopp att betala).

Om du inte gör det ovan så vet jag faktiskt inte om dom har ett internt inkasso eller om dom skickar dig till ett externt inkassobolag.
Det är endast deras kravavdelning som verkar veta det, och dom kan du mejla. Du kommer i varje fall inte att skickas vidare direkt till Kronofogden.
Tack för bra svar!

Det går att ligga efter med 3 stycken fakturor. Då sägs kreditkortet/lånet upp. Då behöver du betala in den fjärde fakturan för att häva uppsägningen. Allting går vidare den 12:e månaden därpå.

Hej,

Förstod jag dig rätt att om jag har 3 obetalda fakturor så får jag ett uppsägningsbrev med 4 fakturor som ska vara betald efter 1 månad(blir en stor summa) men istället för att betala den stora summan kan jag betala in 1 månad(den äldsta fakturan) så skjuts uppsägningen fram 1 månad? Och så kan man hålla på sen?

Hej,

Förstod jag dig rätt att om jag har 3 obetalda fakturor så får jag ett uppsägningsbrev med 4 fakturor som ska vara betald efter 1 månad(blir en stor summa) men istället för att betala den stora summan kan jag betala in 1 månad(den äldsta fakturan) så skjuts uppsägningen fram 1 månad? Och så kan man hålla på sen?
Allt stämmer förutom det sista. Det vill säga ”och så kan man hålla på sen”..
Visst det fungerar att göra så ett par gånger/en tid. Men man kommer med ganska så stor säkerhet (risk) att skickas vidare då systemet märker av att man sackar efter.
Något man sa på kravavdelningen till mig. Vet inte om jag tror på det fullt ut då ett system är ett system och känner nog bara av om du betalar in eller om du INTE gör det. Snarare så att någon av handläggarna faktiskt tröttnar istället.
Men… det är nog bara att lyssna på dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp