Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Inget hopp ?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KassO" data-source="post: 42296" data-attributes="member: 3267"><p>Fredagen var en bra dag, då jag lyckades sälja både laptop och en digitalkamera som inbringat dryga 10 000 kr. Kan med dessa pengar släcka några små smslån, alternativt betala det smslånet som finns hos inkasso nu.</p><p></p><p>Har kikat lite på mina siffror och rent teoretiskt sätt finns ett annat alternativ och det om en släkting kan ta ett lån på 250k, till bra ränta där det jag som betalar varje månad. Personen i fråga har inga lån alls men troligen ett högt antal UC ff då personen söker aktivt just nu efter en ny bostad. Vet inte hur det är med ff, men jag antar att det tas innan man blir erbjuden visning och släktingen har vart på ca 5-10 visningar senaste månaden.</p><p></p><p>Det som tar emot är ju givetvis att jag måste lägga alla kort på bordet, viket givetvis tar emot. Man vill ju ordna upp saker och ting själv. Sedan är det ju heller inte säkert att hon vill ta lånet för min skull, även om hon inte har planer på att själv låna något. Men det binder ju upp henne själv och påverkar givetvis hennes UC många år framöver. Men ett lån på 250k skulle släcka alla SMSlån, samt 33%-lånen. Sedan kan jag säkert efter att ha sålt det mesta jag inte behöver få ihop till 40k för att kunna betala av alla kreditkonton. </p><p>Då återstår ju mina egna blanco, klarna samt kreditkorten. En kostnad på runt 10k per månad, samt då givetvis avb på det "nya" lånet. Jag har utrymme för 12-13k per månad för att själv leva enligt KFs "minimum" på 5000 utöver hyran. </p><p></p><p>Många tankar.... fortfarande... och det lutar nog trots allt att släppa till KF och ordna upp sin egna skit. </p><p></p><p>ps. Om man i ett senare skede skall förklara i en skuldsanering, att man gjort allt i sin makt med skulder, måste man då har något pappersbevis, kvitton etc när man säljer saker privat? För att styrka detta. Det blev inga kvitton nu när kameran och laptoppen såldes då jag inte tänkte på detta. Skall man spara räkningar, osv och även kontohistorik? även om det kanske är först om 5år jag söker skuldsanering?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KassO, post: 42296, member: 3267"] Fredagen var en bra dag, då jag lyckades sälja både laptop och en digitalkamera som inbringat dryga 10 000 kr. Kan med dessa pengar släcka några små smslån, alternativt betala det smslånet som finns hos inkasso nu. Har kikat lite på mina siffror och rent teoretiskt sätt finns ett annat alternativ och det om en släkting kan ta ett lån på 250k, till bra ränta där det jag som betalar varje månad. Personen i fråga har inga lån alls men troligen ett högt antal UC ff då personen söker aktivt just nu efter en ny bostad. Vet inte hur det är med ff, men jag antar att det tas innan man blir erbjuden visning och släktingen har vart på ca 5-10 visningar senaste månaden. Det som tar emot är ju givetvis att jag måste lägga alla kort på bordet, viket givetvis tar emot. Man vill ju ordna upp saker och ting själv. Sedan är det ju heller inte säkert att hon vill ta lånet för min skull, även om hon inte har planer på att själv låna något. Men det binder ju upp henne själv och påverkar givetvis hennes UC många år framöver. Men ett lån på 250k skulle släcka alla SMSlån, samt 33%-lånen. Sedan kan jag säkert efter att ha sålt det mesta jag inte behöver få ihop till 40k för att kunna betala av alla kreditkonton. Då återstår ju mina egna blanco, klarna samt kreditkorten. En kostnad på runt 10k per månad, samt då givetvis avb på det "nya" lånet. Jag har utrymme för 12-13k per månad för att själv leva enligt KFs "minimum" på 5000 utöver hyran. Många tankar.... fortfarande... och det lutar nog trots allt att släppa till KF och ordna upp sin egna skit. ps. Om man i ett senare skede skall förklara i en skuldsanering, att man gjort allt i sin makt med skulder, måste man då har något pappersbevis, kvitton etc när man säljer saker privat? För att styrka detta. Det blev inga kvitton nu när kameran och laptoppen såldes då jag inte tänkte på detta. Skall man spara räkningar, osv och även kontohistorik? även om det kanske är först om 5år jag söker skuldsanering? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Inget hopp ?
Topp