Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Ingen kärlek med skulder?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 432604" data-attributes="member: 3402"><p>Sen kan det vara så att man är rädd för risken att behöva belåna sig rejält eller själv gå in med allt sparat kapital.</p><p></p><p>Många som berättar för sina föräldrar eller partner får tillslut hjälp av dom. Men på bekostnad av att antingen skuldsätta dom eller dränera deras besparingar och bekosta som pensionen dom förtjänat väl.</p><p></p><p>De flesta människor vill absolut inte släppa sina besparingar eller belåna sig och dom står inför ett väldigt tufft val. Det kan vara att förstöra relationen eller sätta sig i skiten för någon annan. Varav många motvilligt väljer alternativ 2.</p><p></p><p>Skulle jag ex lägga fram min ekonomi för mina föräldrar och berätta eller kanske en i släkten är jag nästan övertygad om att dom skulle hjälpa mig framför att bränna allt förtroende och relationen med familjen. Men jag klarar inte av den tanken att råna mina föräldrar eller farbror på miljoner och deras livsbesparingar/pensioner och kan därför inte säga något, vet att dom mer eller mindre skulle tvinga mig till pengarna. Jag blir spyfärdig av att bekosta dom deras framtid.</p><p></p><p>Har dragit en hård gräns och valt att gå igenom kronofogden och en skuldsanering utan att säga ett ord, annars stå på utmätning om jag inte hade blivit beviljad. Deras pengar är deras pengar och det ska dom få njuta av.</p><p></p><p>Men hade det vart en partner så hade jag ju varit tvungen att berätta allt. Då känner den personen samma att personen står inför ett val. Släppa mig eller ruinera sig själv. Vill partnern ta alla sina besparingar och belåna sig för mig så hade jag själv lämnat. Så där skulle det bli antingen lämnar du eller så lämnar jag scenario.</p><p></p><p>Inser dom den risken från början där exakt denna situation kan kommer att dyka upp så gör dom faktiskt klokt i att själv välja att avbryta tidigt i dejtingstadiet oavsett hur fin människa man är. Det är också den situationen jag vill undvika med alla medel, blir spyfärdig över att ruinera någon annan ekonomiskt då jag själv vet vilket helvete jag gått igenom. Ingen som jag känner, känner till att jag har en krona i lån och ingen känner till att jag har skuldsanering.</p><p></p><p>Med det sagt så är min långsiktiga plan ändå att träffa någon. Kanske efter 3.5 - 4 år av skuldsaneringen med sparade pengar på kontot. Då anser jag att jag inte sätter någon annan i ekonomisk fara längre. Om/när det kommer fram så kanske det bara är 6 månader kvar och 5 betalningar kvar i värsta fall till skuldfri. Då börjar jag acceptera att det är en risk kan jag leva med eftersom det är så lite kvar om partnern skulle kräva att få hjälpa till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 432604, member: 3402"] Sen kan det vara så att man är rädd för risken att behöva belåna sig rejält eller själv gå in med allt sparat kapital. Många som berättar för sina föräldrar eller partner får tillslut hjälp av dom. Men på bekostnad av att antingen skuldsätta dom eller dränera deras besparingar och bekosta som pensionen dom förtjänat väl. De flesta människor vill absolut inte släppa sina besparingar eller belåna sig och dom står inför ett väldigt tufft val. Det kan vara att förstöra relationen eller sätta sig i skiten för någon annan. Varav många motvilligt väljer alternativ 2. Skulle jag ex lägga fram min ekonomi för mina föräldrar och berätta eller kanske en i släkten är jag nästan övertygad om att dom skulle hjälpa mig framför att bränna allt förtroende och relationen med familjen. Men jag klarar inte av den tanken att råna mina föräldrar eller farbror på miljoner och deras livsbesparingar/pensioner och kan därför inte säga något, vet att dom mer eller mindre skulle tvinga mig till pengarna. Jag blir spyfärdig av att bekosta dom deras framtid. Har dragit en hård gräns och valt att gå igenom kronofogden och en skuldsanering utan att säga ett ord, annars stå på utmätning om jag inte hade blivit beviljad. Deras pengar är deras pengar och det ska dom få njuta av. Men hade det vart en partner så hade jag ju varit tvungen att berätta allt. Då känner den personen samma att personen står inför ett val. Släppa mig eller ruinera sig själv. Vill partnern ta alla sina besparingar och belåna sig för mig så hade jag själv lämnat. Så där skulle det bli antingen lämnar du eller så lämnar jag scenario. Inser dom den risken från början där exakt denna situation kan kommer att dyka upp så gör dom faktiskt klokt i att själv välja att avbryta tidigt i dejtingstadiet oavsett hur fin människa man är. Det är också den situationen jag vill undvika med alla medel, blir spyfärdig över att ruinera någon annan ekonomiskt då jag själv vet vilket helvete jag gått igenom. Ingen som jag känner, känner till att jag har en krona i lån och ingen känner till att jag har skuldsanering. Med det sagt så är min långsiktiga plan ändå att träffa någon. Kanske efter 3.5 - 4 år av skuldsaneringen med sparade pengar på kontot. Då anser jag att jag inte sätter någon annan i ekonomisk fara längre. Om/när det kommer fram så kanske det bara är 6 månader kvar och 5 betalningar kvar i värsta fall till skuldfri. Då börjar jag acceptera att det är en risk kan jag leva med eftersom det är så lite kvar om partnern skulle kräva att få hjälpa till. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Ingen kärlek med skulder?
Topp