Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Indrivning av skulder i utlandet - Utlandsbosatta med skulder i Sverige
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mik1856" data-source="post: 215877" data-attributes="member: 5710"><p>Hej! </p><p>Jag fortsätter i denna tråd. Chansar på att eventuellt få svar.</p><p>Jag har en del skulder, strax under 100 000:-, hos KFM. </p><p>Jag har haft olika anställningar till och från under de 8 åren jag varit skuldsatt. Oftast kortare anställningar samt timanställning med olika månadslöner. Dvs ingen fast månadslön. Fram till årsskiftet då jag fick en anställning med en fast inkomst. Har väntat på KFM’s brev där man ska uppge inkomstuppgifter och detta kom med posten häromdagen. Dessutom såg jag en dragning på mitt konto avseende ”utmätning” á ca 1800:-. Jag hade redan gjort av med en del av lönen således bedömde de säkert att det ej var nödvändigt att dra högre summa eftersom jag efter dragningen nu har en summa liknande förbehållsbeloppet. (Att tillägga - min lön är strax under 18000:- efter skatt)</p><p>Har ej varit med om en utmätning tidigare. Och det är ej mig emot att detta gjordes denna gång. </p><p></p><p>Hur som helst. Jag har strax innan det att jag fick både brevet för redovisning av inkomst samt utmätningen gjordes skrivit under ett hyreskontrakt för att flytta till England. Jag tar över en annan persons hyreskontrakt ett par månader framöver och därefter börjar mitt eget kontrakt med lägenhetsuthyrningsagenturen löpa. Jag har däremot ett eget upprättat kontrakt mellan mig och den person jag tar över kontraktet från. Dvs gott med bevis om bostad utomlands. </p><p>Jag kontaktade KFM anonymt och frågade om de godkänner bostadshyra utomlands när man har anställning i Sverige och arbetar på distans under 1 års tid (behöver ju alltså ej utvandra före det att det gått 1 år). De svarade att om jag bifogar bevis (kontrakt) på att jag är bosatt där trots att jag är folkbokförd i Sverige så bör det ej vara några problem med att de godkänner detta som bostadshyra. </p><p>Så det jag behöver göra är ju att bifoga kopior på hyreskontrakten avseende bostaden i England i samband med att jag uppger mina svenska inkomstuppgifter. Således lär de utmäta en liten del av min lön. </p><p></p><p>Min plan är dock att detta bara är tillfälligt. Jag har tänkt att flytta dit, hitta ett nytt jobb där och därefter skriva ut mig ur Sverige. Sedermera är ju chansen ytterst liten att KFM kommer utmäta min framtida lön i England. Framför allt i och med brexit nu också.. </p><p>Men det jag undrar över! Kommer de sen börja försöka nå mig via den adress de har fått in i bifogat hyreskontrakt jag har i England? Eller kommer de fortsätta skicka brev till min folkbokföringsadress i Sverige? Och när jag utvandrat - kommer de jaga mig via den adress på hyreskontraktet i England?(när jag utvandrar kommer jag endast uppge England som ny adress och ej den faktiska gatuadressen/stadsadressen - detta har en god vän gjort och Skatteverket godkände utvandring utan mer konkret adress). </p><p></p><p>tack på förhand! Och ursäkta för väldigt lång förklaring..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mik1856, post: 215877, member: 5710"] Hej! Jag fortsätter i denna tråd. Chansar på att eventuellt få svar. Jag har en del skulder, strax under 100 000:-, hos KFM. Jag har haft olika anställningar till och från under de 8 åren jag varit skuldsatt. Oftast kortare anställningar samt timanställning med olika månadslöner. Dvs ingen fast månadslön. Fram till årsskiftet då jag fick en anställning med en fast inkomst. Har väntat på KFM’s brev där man ska uppge inkomstuppgifter och detta kom med posten häromdagen. Dessutom såg jag en dragning på mitt konto avseende ”utmätning” á ca 1800:-. Jag hade redan gjort av med en del av lönen således bedömde de säkert att det ej var nödvändigt att dra högre summa eftersom jag efter dragningen nu har en summa liknande förbehållsbeloppet. (Att tillägga - min lön är strax under 18000:- efter skatt) Har ej varit med om en utmätning tidigare. Och det är ej mig emot att detta gjordes denna gång. Hur som helst. Jag har strax innan det att jag fick både brevet för redovisning av inkomst samt utmätningen gjordes skrivit under ett hyreskontrakt för att flytta till England. Jag tar över en annan persons hyreskontrakt ett par månader framöver och därefter börjar mitt eget kontrakt med lägenhetsuthyrningsagenturen löpa. Jag har däremot ett eget upprättat kontrakt mellan mig och den person jag tar över kontraktet från. Dvs gott med bevis om bostad utomlands. Jag kontaktade KFM anonymt och frågade om de godkänner bostadshyra utomlands när man har anställning i Sverige och arbetar på distans under 1 års tid (behöver ju alltså ej utvandra före det att det gått 1 år). De svarade att om jag bifogar bevis (kontrakt) på att jag är bosatt där trots att jag är folkbokförd i Sverige så bör det ej vara några problem med att de godkänner detta som bostadshyra. Så det jag behöver göra är ju att bifoga kopior på hyreskontrakten avseende bostaden i England i samband med att jag uppger mina svenska inkomstuppgifter. Således lär de utmäta en liten del av min lön. Min plan är dock att detta bara är tillfälligt. Jag har tänkt att flytta dit, hitta ett nytt jobb där och därefter skriva ut mig ur Sverige. Sedermera är ju chansen ytterst liten att KFM kommer utmäta min framtida lön i England. Framför allt i och med brexit nu också.. Men det jag undrar över! Kommer de sen börja försöka nå mig via den adress de har fått in i bifogat hyreskontrakt jag har i England? Eller kommer de fortsätta skicka brev till min folkbokföringsadress i Sverige? Och när jag utvandrat - kommer de jaga mig via den adress på hyreskontraktet i England?(när jag utvandrar kommer jag endast uppge England som ny adress och ej den faktiska gatuadressen/stadsadressen - detta har en god vän gjort och Skatteverket godkände utvandring utan mer konkret adress). tack på förhand! Och ursäkta för väldigt lång förklaring.. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Indrivning av skulder i utlandet - Utlandsbosatta med skulder i Sverige
Topp