Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Individuell bedömning?

Är det någon som har erfarenhet av någon bank som gör mer individuella bedömningar, alltså att man kan förklara sin situation och sina förutsättningar mer än det som framgår av ettor och nollor i en kreditupplysning? Sedan förstår jag att det alltid görs en UC och att alla banker har sina riktlinjer, men finns det någon som är lite snällare och gör lite mer "snälla" bedömningar efter en kontakt före ansökan?
Min dröm är kort och gott ett samlingslån på 500 000 hos Nordax över 20 år. Har 800k i skulder, månadslön för tillfället cirka 63 (fram tills januari -23, sedan 31k). Har skapligt uc 1,38, men min bisnode ligger och skvalpar på 5. Finns det någon chans hos Nordax?

Är det någon som har erfarenhet av någon bank som gör mer individuella bedömningar, alltså att man kan förklara sin situation och sina förutsättningar mer än det som framgår av ettor och nollor i en kreditupplysning? Sedan förstår jag att det alltid görs en UC och att alla banker har sina riktlinjer, men finns det någon som är lite snällare och gör lite mer "snälla" bedömningar efter en kontakt före ansökan?
Min dröm är kort och gott ett samlingslån på 500 000 hos Nordax över 20 år. Har 800k i skulder, månadslön för tillfället cirka 63 (fram tills januari -23, sedan 31k). Har skapligt uc 1,38, men min bisnode ligger och skvalpar på 5. Finns det någon chans hos Nordax?
Om kalkylen håller kommer Nordax att bevilja (och inga speltransaktioner eller inkasso).
Det blir lite dyrare men om du bara har 500k i lån med inkomst på 63k blir det inga bekymmer.
Har du många lån och krediter? Många förfrågningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp