Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Idag släpper jag allt!!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleSpelare" data-source="post: 378304" data-attributes="member: 6744"><p>Förstår kompis, </p><p></p><p>själv varit skuldsatt sen lång tid tillbaka och levt ett ”helvete” rent ut sagt.</p><p></p><p></p><p>Angående huruvida du ska släppa eller inte:</p><p>Hur ser dina skulder ut? Kan du rada upp dessa här i storleksordning samt månadskostnad och din inkomst?</p><p></p><p>Kan du med hjälp av snöbollseffekten få ner dina lån/krediter till en överkomlig månadskostnad som knappt påverkar familjen inom de närmsta 3 åren?</p><p></p><p>Om svaret är nej: <strong>Hur vill du leva?</strong></p><p></p><p>1. Vill du ”försöka göra rätt för dig” och betala en sjuhelvetes massa lån/krediter och räntor varje månad och leva på <u>UNDER</u> existensminimum i 10-12 år?</p><p>(Det här alternativet är oftast det givetvis som känns bäst moraliskt men också det som ger en ”Tarzan komplex” att man hela tiden ska klara allt själv men samtidigt så mår oftast både du och övriga i familjen psykiskt dåligt pga all stress med pengar/fix/trix)</p><p></p><p></p><p></p><p>2. Släpper du allting så kommer du få en förbehållsbelopp som <em><strong>GARANTERAT</strong></em> är större belopp än vad du har idag efter lån/krediter etc. Problemet med detta alternativ är att om du inte får igenom en skuldsanering så har du säkert detta i 20-25år(dubbla emot vad du annars möjligen har). Dock så kan man ju i många fall här kunna jobba över lite extra och få behålla mer om man inte får ett sk. ”Maxbeslut” KFM finns ju för att hjälpa dig så du kommer ha kvar pengar till barnen, hyra, telefon, sjukdom, mat, kläder, etc. Du slipper stressen hela tiden och vet vad dubbar varje månad och det blir inga överraskningar vilket är en psykisk lättnad.</p><p></p><p>Jag valde att släppa och jag har 16.500kr i förbehållsbelopp, detta beloppet får jag ALLTID ner i fickan varje månad. Ifall barnen är sjuka 2-3 dagar får jag fortfarande 16.500kr i månaden + att jag får 2400kr från försäkringskassan. (Bara en grej som kan kännas skönt då man är ”safe” hela tiden med ekonomin)</p><p>Även barnbidraget får vi ju behållas.</p><p></p><p></p><p>min sambo har 22-25k efter skatt så tillsammans har vi runt 40-45k in i månaden och vi har 2 barn.</p><p></p><p></p><p>Såhär ser våra utgifter ut: </p><p></p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td>HYRA </td><td>11.325kr</td></tr><tr><td>Internet</td><td>539kr</td></tr><tr><td>El</td><td>750kr</td></tr><tr><td>Barnomsorg</td><td>2.467kr</td></tr><tr><td>Mat</td><td>8.000kr</td></tr><tr><td>Spotify</td><td>189kr</td></tr><tr><td>Hans Mobil</td><td>349kr</td></tr><tr><td>Hennes mobil</td><td>388kr</td></tr><tr><td>Disney plus</td><td>89kr</td></tr><tr><td>HBO max </td><td>44kr</td></tr><tr><td>Barnförsäkring</td><td>401kr</td></tr><tr><td>hans A-kassa+Fack</td><td>375kr</td></tr><tr><td>hennes A-kassa+Fack</td><td>505kr</td></tr><tr><td>hennes tandförsäkring</td><td>125kr</td></tr><tr><td>Hyresgästföreningen</td><td>85kr</td></tr><tr><td>hans högkostnadsskydd</td><td>325kr</td></tr><tr><td>Drivmedel (bensin)</td><td>1200kr</td></tr><tr><td>Sjuk och efter försäkring</td><td>60kr</td></tr><tr><td>Netflix</td><td>129kr</td></tr><tr><td>Discovery +</td><td>179kr</td></tr><tr><td>CSN</td><td>669kr</td></tr><tr><td><strong>TOTAL SUMMA</strong></td><td><strong>28.193kr<br /> </strong></td></tr></table><p>Som du ser så gör vi av med 28.193kr i utgifter varje månad (all inclusive). Och vi har 40-45k in varje månad trots att jag har utmätning. Dvs att vi har 11-16k kvar utöver att ”göra vad fan vi vill för”</p><p></p><p>Just nu spar vi på hennes konto runt 8k i månaden och lägger väl 4k i månaden äventyr med barnen (4k är ju till och med i överdriver även fast man inte hade utmätning)</p><p></p><p>Sen kan jag berätta att för mig tog det 7-8 månader innan KFM började med utmätning från det att jag släppte. Och på den tiden hann jag lägga undan 100.000kr ungefär vilket känns skönt.</p><p></p><p></p><p>Hoppas detta gav dig en liten inblick i om hur ett fungerar och hoppas du hittar ett alternativ som passar dig.</p><p>Kram</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleSpelare, post: 378304, member: 6744"] Förstår kompis, själv varit skuldsatt sen lång tid tillbaka och levt ett ”helvete” rent ut sagt. Angående huruvida du ska släppa eller inte: Hur ser dina skulder ut? Kan du rada upp dessa här i storleksordning samt månadskostnad och din inkomst? Kan du med hjälp av snöbollseffekten få ner dina lån/krediter till en överkomlig månadskostnad som knappt påverkar familjen inom de närmsta 3 åren? Om svaret är nej: [B]Hur vill du leva?[/B] 1. Vill du ”försöka göra rätt för dig” och betala en sjuhelvetes massa lån/krediter och räntor varje månad och leva på [U]UNDER[/U] existensminimum i 10-12 år? (Det här alternativet är oftast det givetvis som känns bäst moraliskt men också det som ger en ”Tarzan komplex” att man hela tiden ska klara allt själv men samtidigt så mår oftast både du och övriga i familjen psykiskt dåligt pga all stress med pengar/fix/trix) 2. Släpper du allting så kommer du få en förbehållsbelopp som [I][B]GARANTERAT[/B][/I] är större belopp än vad du har idag efter lån/krediter etc. Problemet med detta alternativ är att om du inte får igenom en skuldsanering så har du säkert detta i 20-25år(dubbla emot vad du annars möjligen har). Dock så kan man ju i många fall här kunna jobba över lite extra och få behålla mer om man inte får ett sk. ”Maxbeslut” KFM finns ju för att hjälpa dig så du kommer ha kvar pengar till barnen, hyra, telefon, sjukdom, mat, kläder, etc. Du slipper stressen hela tiden och vet vad dubbar varje månad och det blir inga överraskningar vilket är en psykisk lättnad. Jag valde att släppa och jag har 16.500kr i förbehållsbelopp, detta beloppet får jag ALLTID ner i fickan varje månad. Ifall barnen är sjuka 2-3 dagar får jag fortfarande 16.500kr i månaden + att jag får 2400kr från försäkringskassan. (Bara en grej som kan kännas skönt då man är ”safe” hela tiden med ekonomin) Även barnbidraget får vi ju behållas. min sambo har 22-25k efter skatt så tillsammans har vi runt 40-45k in i månaden och vi har 2 barn. Såhär ser våra utgifter ut: [TABLE] [TR] [TD]HYRA [/TD] [TD]11.325kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Internet[/TD] [TD]539kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]El[/TD] [TD]750kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Barnomsorg[/TD] [TD]2.467kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Mat[/TD] [TD]8.000kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Spotify[/TD] [TD]189kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Hans Mobil[/TD] [TD]349kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Hennes mobil[/TD] [TD]388kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Disney plus[/TD] [TD]89kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]HBO max [/TD] [TD]44kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Barnförsäkring[/TD] [TD]401kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]hans A-kassa+Fack[/TD] [TD]375kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]hennes A-kassa+Fack[/TD] [TD]505kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]hennes tandförsäkring[/TD] [TD]125kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Hyresgästföreningen[/TD] [TD]85kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]hans högkostnadsskydd[/TD] [TD]325kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Drivmedel (bensin)[/TD] [TD]1200kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Sjuk och efter försäkring[/TD] [TD]60kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Netflix[/TD] [TD]129kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]Discovery +[/TD] [TD]179kr[/TD] [/TR] [TR] [TD]CSN[/TD] [TD]669kr[/TD] [/TR] [TR] [TD][B]TOTAL SUMMA[/B][/TD] [TD][B]28.193kr [/B][/TD] [/TR] [/TABLE] Som du ser så gör vi av med 28.193kr i utgifter varje månad (all inclusive). Och vi har 40-45k in varje månad trots att jag har utmätning. Dvs att vi har 11-16k kvar utöver att ”göra vad fan vi vill för” Just nu spar vi på hennes konto runt 8k i månaden och lägger väl 4k i månaden äventyr med barnen (4k är ju till och med i överdriver även fast man inte hade utmätning) Sen kan jag berätta att för mig tog det 7-8 månader innan KFM började med utmätning från det att jag släppte. Och på den tiden hann jag lägga undan 100.000kr ungefär vilket känns skönt. Hoppas detta gav dig en liten inblick i om hur ett fungerar och hoppas du hittar ett alternativ som passar dig. Kram [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Idag släpper jag allt!!
Topp