Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur tätt låneansökningar?

Skulle i somras samla ihop lån och kreditkortsskulder för att få bättre månadskostnad. Fick bara 2 erbjudanden.
Fick erbjudande som sedan nekades (då jag redan hade lån hos collector och de kunde därför inte samla) så blev stressad och valde det andra alternativet. Detta var på en lägre summa men kunde ta en hel del.
Detta resulterade tyvärr inte i så mycket bättre månadskostnad.
Såg nu att min uc-score droppade ordentligt och började därför fundera på att göra ett nytt försök.
Så därför undrar jag, hur länge bör man vänta mellan ansökningarna?

Det bästa är att vänta 12 månader så alla förfrågningar försvunnit. Om man är ute efter bra ränta och månadskostnad så är det dumt att söka igen redan. Det resulterar förmodligen i sämre ränta än vad du fick i sommar eftersom du har färska förfrågningar och ett nytaget lån.

Så försök håll ut och vänta till nästa sommar är mitt råd

Skulle i somras samla ihop lån och kreditkortsskulder för att få bättre månadskostnad. Fick bara 2 erbjudanden.
Fick erbjudande som sedan nekades (då jag redan hade lån hos collector och de kunde därför inte samla) så blev stressad och valde det andra alternativet. Detta var på en lägre summa men kunde ta en hel del.
Detta resulterade tyvärr inte i så mycket bättre månadskostnad.
Såg nu att min uc-score droppade ordentligt och började därför fundera på att göra ett nytt försök.
Så därför undrar jag, hur länge bör man vänta mellan ansökningarna?
När i somras? Hur mycket vill du samla? Vad har du för totalskuld och inkomst? Var det mer än 3 månader sen du sökte och du nollat kreditkorten så tror jag du har stor chans att få bättre erbjudanden än sist du ansökte om du söker nu. Hur många kreditupplysningar du har spelar ingen roll om det är under 5 st, då har bara tiden mellan dom betydelse. Så att vänta till att dina kreditupplysningar försvinner behöver du verkligen inte göra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp