Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur stor risk är det att man blir nekad billån?

Ve å fasa, våran gamla bil är trasig! Vi jobbar skift båda två, har drygt 2,5 mil enkel till jobben, ingen möjlighet att samåka/åka kollektivt så vi måste ha två bilar... Hur stor risk är det att man blir nekad billån? Vi har funderingar på att köpa en i ca 50K kronors klassen men det vore ju förjäkla pinsamt att sitta hos bilhandlaren och bli nekad...
Vi har inga anmärkningar eller skulder hos fogden men enormt höga blancolån ca 3% i kreditbetyg...
Erfarneheter?

Jag minns inte vad jag hade i blanco, men det gick utan problem med santander för något år sedan. hade vid tillfället kring 5% i kreditbetyg.

Jag skulle inte vara så jätteorolig. Jag vet fall där man beviljat trots flera anmärkningar och i vissa fall även skuldsaldo med pågående löneutmätning.

Vi köpte en bil från en bilhandlare (för garantins skull) men först spanade vi in vilken vi ville ha, sedan gick min sambo in och pratade med säljaren och vi blev erbjudna ett lägre pris. Sedan sökte vi ett vanligt blancolån hos Icabanken.
Om ni vet att ni vill köpa en bil för ca 50 tkr men är oroliga att bli nekade lån hos bilhandlaren så är bästa sättet att söka ett lån hos t ex lendo och se vilka erbjudanden ni får och ta det med lägsta ränta! Så har ni lånet ordnat, sedan är det bara att välja en bil :)
Lycka till!!!

Hej på dig!:)
Det är väldigt sällan kunder blir nekade billån i den prisklassen då bankerna har bilen som en slagssäkerhet, men kolla noga hur garantierna är på bilen och välj inte första bästa utan kolla på ett par stycken. Då kan det vara lättare o förhandla om priset lite:)
Lycka till:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp