Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur skulle ni göra? Tips snälla

Hej

åker runt i en pickup, inga lån kvar äntligen men kostnader enligt följande
Vägskatt 600 / mån (LL REGGAD)
Försäkring 500 / mån
Bränsle 2000:- / mån
SUMMA: 3100:- / mån exklusive service och annat underhåll som man har på alla bilar.

får ingen parkering hemma, den är registrerad som lätt lastbil och då gäller ej boendeparkering, endast personbilar.

är det bättre att privatleasa och få ca 150.000 på kontot (sälja bilen) eller köra slut på bilen som jag allra helst vill, den är ”bara” 9 år gammal och har aldrig fått en anmärkning på besiktningen. Men en leasingbil kostar kanske 3500 i månaden + bränsle = 5000:- ish?! Men minus försäkring och skatt dock

lyckas oftast parkera på gatan nu för ca 40:- Per vardag (gratis på helgerna). boendeparkering skulle landa på 800:-/mån = samma peng

hur skulle ni göra? Tacksam för all input

Köp annan billigare bil???
En som drar mindre.
En som har lägre skatt.
En som funkar för boende parkering.
Det finns många fina bilar till salu.

Ibland när jag känner mig snål så går jag några kvarter och parkerar gratis. Detta funkar såklart bara på vissa platser/i vissa städer/områden. Motionen är också gratis.

Är det ett måste med pickup? Annars finns det som sagt mindre och billigare bilar...

Köp annan billigare bil???
En som drar mindre.
En som har lägre skatt.
En som funkar för boende parkering.
Det finns många fina bilar till salu.
Ja du har helt rätt men min drar löjligt lite för att vara så stor, behöver dessutom denna för att göra mitt jobb.

Ibland när jag känner mig snål så går jag några kvarter och parkerar gratis. Detta funkar såklart bara på vissa platser/i vissa städer/områden. Motionen är också gratis.

Är det ett måste med pickup? Annars finns det som sagt mindre och billigare bilar...
Håller helt med dig! Jag har ingenting emot alls att parkera längre bort och gå en bit hem. Jobbar i byggsektorn och måste ha en pickup tyvärr.
Hela området med omnejd tycks vara så bilfientligt det bara kan vara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp