Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska man göra i min situation?

Jag höll på i en månad med Ikanobanken. Rak amortering, men behövde komplettera med lite saker för att lösa SEB. Var mycket pappersform och sega svar/post från seb. Tiden rann förbi och en månad gick ut idag, trots att jag skickade in senaste avin (sista kompletteringen) igår till ikanobanken!

sökte på 250 000 k och har seb 200 k + fairlo 50 k.

Gjorde en ny ansökan på lendo, fick mest skit förutom dnb på 6,25%. Fast bara på 200 k.

Mina lån är:
Seb: 200 k (8.5%) 2400 kr i månaden
Sevenday: 253 k (5.25 %) 3332 kr i månaden
Fairlo: 49 k ca 950 kr i månaden

Ska man ta dnb på 200 k trots allt? Eller försöka amortera bort fairlo fort och behålla seb? Dom har höjt räntan rejält tyvärr och lär fortsätta?

Skulle tagit DNB, dock hade jag ringt dom först och förklarat läget att du vill släcka fairlo + SEB och baka ihop dom.
Går säkert lösa.

vad har du i årsinkomst

Du har ju det redan rätt bra för att vara blancolån.
Men är ju alltid bra att få det billigare!

Har ungefär lika stor lånesumma, men med lite värre smålån.
Jag planerar att släcka dom, och sedan försöka samla om mina 3 större som är liknande dina.

Har väl ca 390 k. Men 450 k nästa år
Dåså, ring och kolla om du kan få på 250k sen betalar du 1 år ungefär och väntar ut dina FF samt att din uc lär vara close to 1. Sen söker du ett och samma samlingslån. Ser inte konstigheter i det

Dåså, ring och kolla om du kan få på 250k sen betalar du 1 år ungefär och väntar ut dina FF samt att din uc lär vara close to 1. Sen söker du ett och samma samlingslån. Ser inte konstigheter i det

Bara att jag fick 200 k när jag sökte 250 k

Hur mycket räknar du med att få ner kostnaderna? att byta ett 200 till 250k lån för att lösa fairlo lär väl inte sänka dina kostnader spec mycket?
Jag hade satsat på att beta av fairlo, det borde gå hyfsat fort!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp