Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur sjukskriva sig?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maki" data-source="post: 353292" data-attributes="member: 5589"><p>Jag tror du syftar på min kommentar.</p><p></p><p>Ja, du har rätt finns som du beskriver personer som är lata och gör inget åt saken. Personer som egentligen kan jobba men inte vill det. De utnyttjar systemet helt enkelt och då ska de så klart inte få hjälp.</p><p></p><p>Ja, ordet diagnos säger inte mycket, det finns olika typer av diagnoser. Jag har också diagnoser och tar fler receptbelagda piller. Men det skiljer sig mycket ifrån min pappas diagnos/sjukdom och kan inte ens jämföras. Men min tanke var inte att gå in på vad för diagnos det är. Jag kanske utryckte mig fel också, jag kanske skulle skrivit sjukdom eller förklarat mer. Min kommentar var mer om att det inte är lätt att få hjälp från socialtjänsten.</p><p></p><p>I min pappas fall handlar det inte om prioriteringar.</p><p>Som jag skrev tidigare så lider han av grov psykisk ohälsa och har flera sjukdomar och diagnoser. Han hallucinerar och är rädd i sitt eget hem för att inte nämna ute bland folk och mycket mycket mer. Han besöker läkare och psykologer regelbundet.</p><p>Han själv tror att han är frisk och allt han hallucinerar tror det är sant. Ni som förstår psykisk ohälsa förstår vad jag menar. Hela familjen har påverkas väldigt mycket av det här. Läkare bedömde att han inte kan jobba alls och därför får han sjukersättning.</p><p></p><p>Förstår inte varför man direkt ska jämföra det med prioriteringar osv och döma när man inte vet situationen.</p><p>Skulle kunna skriva bok nu men orkar inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maki, post: 353292, member: 5589"] Jag tror du syftar på min kommentar. Ja, du har rätt finns som du beskriver personer som är lata och gör inget åt saken. Personer som egentligen kan jobba men inte vill det. De utnyttjar systemet helt enkelt och då ska de så klart inte få hjälp. Ja, ordet diagnos säger inte mycket, det finns olika typer av diagnoser. Jag har också diagnoser och tar fler receptbelagda piller. Men det skiljer sig mycket ifrån min pappas diagnos/sjukdom och kan inte ens jämföras. Men min tanke var inte att gå in på vad för diagnos det är. Jag kanske utryckte mig fel också, jag kanske skulle skrivit sjukdom eller förklarat mer. Min kommentar var mer om att det inte är lätt att få hjälp från socialtjänsten. I min pappas fall handlar det inte om prioriteringar. Som jag skrev tidigare så lider han av grov psykisk ohälsa och har flera sjukdomar och diagnoser. Han hallucinerar och är rädd i sitt eget hem för att inte nämna ute bland folk och mycket mycket mer. Han besöker läkare och psykologer regelbundet. Han själv tror att han är frisk och allt han hallucinerar tror det är sant. Ni som förstår psykisk ohälsa förstår vad jag menar. Hela familjen har påverkas väldigt mycket av det här. Läkare bedömde att han inte kan jobba alls och därför får han sjukersättning. Förstår inte varför man direkt ska jämföra det med prioriteringar osv och döma när man inte vet situationen. Skulle kunna skriva bok nu men orkar inte. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur sjukskriva sig?
Topp