Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur sjukskriva sig?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flingan" data-source="post: 353283" data-attributes="member: 7622"><p>Jag var till soc en gång när jag var 19år och bad om hjälp med hyra osv i 2-3 månader tills jag skulle studera. </p><p>Fick hjälp, de va inga problem alls. </p><p></p><p></p><p>Jag "känner" andra som får hjälp av soc. En del av dem tycker jag personligen inte skulle få hjälp, att det mjäkas för mycket med. </p><p>Så många ggr jag hört dem gnälla om att de "inte får hjälp av soc". </p><p>När de själva gjort absolut noll, eller senast när jag fick höra gnäll om att de inte fått pengar till räkningarna. </p><p>Min reaktion "oj men om ni lämnat in papper borde ni ju fått pengar till den 27e när räkningarna ska dras"</p><p></p><p>De skruvade lite på sig och berättade att det dem behövde lämna in senast den 15e. Lämnade de in den 29e. Den 15e kunde de mejla in. Den 30e avslog soc ansökan och sa att de behöver inkomma med utdrag och papper de fyllt i för hand. De blev sura, för att soc ej hjälper och att de ska behöva GÅ till soc, 500 meter bort. </p><p></p><p>Stöter på dessa beteenden rätt ofta faktiskt. Tyvärr. De i exemplet ovan är 35år och har aldrig jobbat. Jagar "diagnoser" vid sjukvården. Men får inget, byter läkare hela tiden. Kan inte gå 500 meter till soc. Men kan lätt gå 1km till max för att köpa hamburgare, läsk eller cigg. </p><p>Blir sura när de får läkartid på FM, för de sover då. </p><p></p><p>Andra jag stöter på i jobbet. Kan inte gå på sina soc möten för de "saknar immunförsvar" vilket de gör att de inte kan vistas bland människor. På kvällen kan man möta dem i biokön, på mc Donalds etc. </p><p></p><p>Prioriteringar. </p><p></p><p>Ordet diagnos säger inte särskilt mycket. Eller piller per dag. </p><p>Jag är med diagnoser. Drar i mig 8 piller varje morgon, 3 varje kväll. Låter sjukt ja vist. </p><p>Mina diagnoser: dyslexi samt hypertyreos </p><p>Mina piller: levaxin och olika vitaminer o mineraler (ja på recept) </p><p></p><p></p><p>Säger inte att _alla_ inte sköter sig. Men när man gräver en del brukar de finnss orsaker till varför man ej får hjälp. Otroligt sällan jag stött på att det inte finns en vettig förklaring till utebliven hjälp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flingan, post: 353283, member: 7622"] Jag var till soc en gång när jag var 19år och bad om hjälp med hyra osv i 2-3 månader tills jag skulle studera. Fick hjälp, de va inga problem alls. Jag "känner" andra som får hjälp av soc. En del av dem tycker jag personligen inte skulle få hjälp, att det mjäkas för mycket med. Så många ggr jag hört dem gnälla om att de "inte får hjälp av soc". När de själva gjort absolut noll, eller senast när jag fick höra gnäll om att de inte fått pengar till räkningarna. Min reaktion "oj men om ni lämnat in papper borde ni ju fått pengar till den 27e när räkningarna ska dras" De skruvade lite på sig och berättade att det dem behövde lämna in senast den 15e. Lämnade de in den 29e. Den 15e kunde de mejla in. Den 30e avslog soc ansökan och sa att de behöver inkomma med utdrag och papper de fyllt i för hand. De blev sura, för att soc ej hjälper och att de ska behöva GÅ till soc, 500 meter bort. Stöter på dessa beteenden rätt ofta faktiskt. Tyvärr. De i exemplet ovan är 35år och har aldrig jobbat. Jagar "diagnoser" vid sjukvården. Men får inget, byter läkare hela tiden. Kan inte gå 500 meter till soc. Men kan lätt gå 1km till max för att köpa hamburgare, läsk eller cigg. Blir sura när de får läkartid på FM, för de sover då. Andra jag stöter på i jobbet. Kan inte gå på sina soc möten för de "saknar immunförsvar" vilket de gör att de inte kan vistas bland människor. På kvällen kan man möta dem i biokön, på mc Donalds etc. Prioriteringar. Ordet diagnos säger inte särskilt mycket. Eller piller per dag. Jag är med diagnoser. Drar i mig 8 piller varje morgon, 3 varje kväll. Låter sjukt ja vist. Mina diagnoser: dyslexi samt hypertyreos Mina piller: levaxin och olika vitaminer o mineraler (ja på recept) Säger inte att _alla_ inte sköter sig. Men när man gräver en del brukar de finnss orsaker till varför man ej får hjälp. Otroligt sällan jag stött på att det inte finns en vettig förklaring till utebliven hjälp. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur sjukskriva sig?
Topp