Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur ser partierna på skuldsanering / skuldsättning / överskuldsatthet / åtstramning av sms-lån osv
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 96728" data-attributes="member: 947"><p>Intressant frågeställning. Jag är lite på förutsättningar hållet.</p><p>Grundläggande frågeställningen bör vara : Kan denna människan bli skuldfri inom ett par år?</p><p></p><p>Exempelvis.</p><p>Om Bosse blivit psykiskt sjuk, hamnat i oerhörda ekonomiska bekymmer och kan inte sköta sin ekonomi. Tar en rad oansvariga beslut. Nu är Bosse ensamstående, 55 år och sjukskriven på obestämd tid med 700.000 i lån. Med hög ränta. </p><p>I min värld så är det orimligt att Bosse någonsin ska bli skuldfri. Ska han då i 20 år (till pension och sedermera till graven) leva på existensminimum, skyldig och tragisk till dess att han dör för att han drabbades av en psykisk åkomma?</p><p></p><p>Exempel 2.</p><p>Anders är VD. Han har skulder på 1.200.000 för att han har köpt klockar,bilar, ätit ute och haft det gött. Bosse har idag löneutmätning där kFM tar 30.000 från hans lön i månaden. </p><p>Här kaske budgetrådgivningen hade beviljat skuldsanering för att skulden är enorm med höga räntor medan jag anser att det är fel.</p><p></p><p>Det är oehört komplex fråga men i vissa fall så måste det finnas ett bättre alternativ än att någon dras med skulder tills individen dör, i synnerhet om skulderna uppstod till följd utav sjukdom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 96728, member: 947"] Intressant frågeställning. Jag är lite på förutsättningar hållet. Grundläggande frågeställningen bör vara : Kan denna människan bli skuldfri inom ett par år? Exempelvis. Om Bosse blivit psykiskt sjuk, hamnat i oerhörda ekonomiska bekymmer och kan inte sköta sin ekonomi. Tar en rad oansvariga beslut. Nu är Bosse ensamstående, 55 år och sjukskriven på obestämd tid med 700.000 i lån. Med hög ränta. I min värld så är det orimligt att Bosse någonsin ska bli skuldfri. Ska han då i 20 år (till pension och sedermera till graven) leva på existensminimum, skyldig och tragisk till dess att han dör för att han drabbades av en psykisk åkomma? Exempel 2. Anders är VD. Han har skulder på 1.200.000 för att han har köpt klockar,bilar, ätit ute och haft det gött. Bosse har idag löneutmätning där kFM tar 30.000 från hans lön i månaden. Här kaske budgetrådgivningen hade beviljat skuldsanering för att skulden är enorm med höga räntor medan jag anser att det är fel. Det är oehört komplex fråga men i vissa fall så måste det finnas ett bättre alternativ än att någon dras med skulder tills individen dör, i synnerhet om skulderna uppstod till följd utav sjukdom. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur ser partierna på skuldsanering / skuldsättning / överskuldsatthet / åtstramning av sms-lån osv
Topp