Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ofta kollas man av kronofogden?

Jag har löneutmätning sedan 2 år tillbaka. Den senaste utredningsrapporten är från september 2024. Har inte hört ett ljud sedan dess, utan utmätningen rullar på. Rapporten sa att jag inte hade något utöver lönen att utmäta.
Min fråga är, hur ofta kollas man i offentliga register av kfm, utan att en ny tillgångsutredning startas?
Om jag köper en bil, upptäcker kfm det snabbt eller upptäcks det först när de gör en ny utredning?

Dom gjorde en ny utredning på mig i Mars 2026, min senaste var nog 2023..
Men ja blev lite besviken. Förr fick ja behålla 143 kr/dag.. nu sänkte dom det till 84 kr/dag.. jag uppgav att mina sammanlagda utgifter för hyra, försäkring el o telefon var 2500 i månaden. Men de gick på min särbos inkomst, vi är gifta men lever skilda liv men min särbo hjälper mig med resterande hyra.. men nu har ja 20 kr över efter jag betalat hyran på 2500. 84 kr / dag är 2520 kr.. det kommer nog kännas lite i plånboken. Varför vi är gifta ännu finns förklarliga skäl till men privata.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp