Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hur man ska gå vidare?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 433338" data-attributes="member: 3402"><p>Ingen fara! har full förståelse för att ni vill gå eran väg. Inte säkert alla mina tips alltid är 100% korrekta ändå, mycket är mina egna tankar och teorier och inte nödvändigtvis fakta. Men jag gör mitt bästa.</p><p></p><p>Blir det utmätning så i teorin kan man bli evighetskund hos KFM. Vågar såklart inte lova något men blir ni nekade skuldsanering så tror jag senaste ni blir beviljad på andra ansökan. Vilket skulle innebära max ett år utmätning om ni skickar in på nytt några månader senare. Eller absolut värsta fall 3e ansökan. Jag har väldigt svårt att se att det rör sig om några 20 år i erat fall. Har man ett berg med skulder pga bidragsfusk, ekobrott, stora stora skatteskulder eller ex aktivt spelberoende utan brytpunkter då kan man få utmätning hur länge som helst.</p><p></p><p>Jo, jag hade lite flyt. Handläggaren sa att det var en 50/50 situation och skulle kolla med jurister i mitt fall. Så det var gränsfall. Men är också ca 30 år utan barn vilket gör det svårare än 40-50-60 års åldern med barn. Dom tar stor hänsyn till sånt. Påläst, tänkt och planerat min skälighet hade jag definitivt då jag nästan mer än allt annat är motiverad att bli skuldfri så snabbt det bara går. Dels för att jag har livet framför mig. Men också motvilligt tanken att det finns en del pengar i familj och släkt. Dom är inte så gamla men snart pensionsålder, jag vill absolut inte tänka på arv och hoppas alla lever väldigt länge. Men det är också ett faktum att om det otänkbara skulle hända en dag och jag sitter på utmätning med miljonskulder att remember, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9062" target="_blank">lumify</a> och alla borgenärer skulle lägga beslag på familjepengarna jag skulle bli tilldelade. Blir bara spyfärdig av den tanken. Sen också att man kanske har möjlighet att träffa någon i framtiden och ha ett sunt ekonomiskt ansvar med gott samvete som inte tynger ner en eller båda. Har också rätt bra lön så när jag blir klar och inte ha lån kan jag bygga eget bra sparkapital rätt snabbt. Att nu ha ett slutdatum på när jag blir skuldfri känns väldigt tryggt av många anledningar.</p><p></p><p>Rådgivaren kan rekommendera att släppa allt. För mig gjorde rådgivaren det. Skrev också så i mitt personliga brev att jag väldigt noga följt alla rekommendationer som jag fått, bland annat att sluta betala på mina lån. Men jag fick min rådgivare till att säga så, hade släppt oavsett och börjat spara, men gick in på ämnet och sa att jag kan precis betala och då står nästan på noll, vill fortsätta betala och att jag jobbar ohälsosamt mycket för att betala och att jag slutat nyttja mina krediter men att det ändå inte går runt då jag inte har råd med mat hela månaden. Då fick jag rekommendation av att släppa allt, vilket var lite min plan i mötet så att jag kunde skydda mig bakom det (att jag följt rekommendationera från kommunen, så det hade blivit svårare att neka på dom grunderna än om jag självmant släppt allt).</p><p></p><p>Ja, hoppas också verkligen ni blir beviljade. Jag tycker det ser ganska ljust ut enligt vad som är presenterat i denna tråd, men som sagt jag är inte heller någon ekonomisk handläggare av något slag. Men ni har bättre förutsättningar än många andra som sökt och blivit beviljade.</p><p></p><p>Ifall ni inte känner till det så kan man få allmän pension samtidigt som man jobbar, oavsett hur mycket man jobbar. Man har möjlighet enligt LAS att arbeta till 69 år. Men allmän pension och ibland tjänstepension kan man ta från 63 år.</p><p>Så är ni klar med skuldsanering till 63 hinner ni fortfarande tjäna riktigt mycket pengar som skuldfri om ni orkar och vill. Det kallas att man är jobbonär. Dessutom mellan 67-69 om man väljer att jobba får man högre jobbskatteavdrag. Så ligger ni på 70.000 idag och tar ut pension samtidigt som ni jobbar något eller några år så hinner ni snabbt bygga kapital. Kan ju vara ett långsiktigt mål att se fram emot. Få klart skuldsanering - bli jobbonär något eller några år som skuldfri när ni ligger över 100.000 i månaden - sen leva på guldkant med egna pengar.</p><p></p><p>Kan ni läsa på om här:</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/hur-mycket-pension-far-jag/jobba-som-pensionar[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 433338, member: 3402"] Ingen fara! har full förståelse för att ni vill gå eran väg. Inte säkert alla mina tips alltid är 100% korrekta ändå, mycket är mina egna tankar och teorier och inte nödvändigtvis fakta. Men jag gör mitt bästa. Blir det utmätning så i teorin kan man bli evighetskund hos KFM. Vågar såklart inte lova något men blir ni nekade skuldsanering så tror jag senaste ni blir beviljad på andra ansökan. Vilket skulle innebära max ett år utmätning om ni skickar in på nytt några månader senare. Eller absolut värsta fall 3e ansökan. Jag har väldigt svårt att se att det rör sig om några 20 år i erat fall. Har man ett berg med skulder pga bidragsfusk, ekobrott, stora stora skatteskulder eller ex aktivt spelberoende utan brytpunkter då kan man få utmätning hur länge som helst. Jo, jag hade lite flyt. Handläggaren sa att det var en 50/50 situation och skulle kolla med jurister i mitt fall. Så det var gränsfall. Men är också ca 30 år utan barn vilket gör det svårare än 40-50-60 års åldern med barn. Dom tar stor hänsyn till sånt. Påläst, tänkt och planerat min skälighet hade jag definitivt då jag nästan mer än allt annat är motiverad att bli skuldfri så snabbt det bara går. Dels för att jag har livet framför mig. Men också motvilligt tanken att det finns en del pengar i familj och släkt. Dom är inte så gamla men snart pensionsålder, jag vill absolut inte tänka på arv och hoppas alla lever väldigt länge. Men det är också ett faktum att om det otänkbara skulle hända en dag och jag sitter på utmätning med miljonskulder att remember, [URL='https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9062']lumify[/URL] och alla borgenärer skulle lägga beslag på familjepengarna jag skulle bli tilldelade. Blir bara spyfärdig av den tanken. Sen också att man kanske har möjlighet att träffa någon i framtiden och ha ett sunt ekonomiskt ansvar med gott samvete som inte tynger ner en eller båda. Har också rätt bra lön så när jag blir klar och inte ha lån kan jag bygga eget bra sparkapital rätt snabbt. Att nu ha ett slutdatum på när jag blir skuldfri känns väldigt tryggt av många anledningar. Rådgivaren kan rekommendera att släppa allt. För mig gjorde rådgivaren det. Skrev också så i mitt personliga brev att jag väldigt noga följt alla rekommendationer som jag fått, bland annat att sluta betala på mina lån. Men jag fick min rådgivare till att säga så, hade släppt oavsett och börjat spara, men gick in på ämnet och sa att jag kan precis betala och då står nästan på noll, vill fortsätta betala och att jag jobbar ohälsosamt mycket för att betala och att jag slutat nyttja mina krediter men att det ändå inte går runt då jag inte har råd med mat hela månaden. Då fick jag rekommendation av att släppa allt, vilket var lite min plan i mötet så att jag kunde skydda mig bakom det (att jag följt rekommendationera från kommunen, så det hade blivit svårare att neka på dom grunderna än om jag självmant släppt allt). Ja, hoppas också verkligen ni blir beviljade. Jag tycker det ser ganska ljust ut enligt vad som är presenterat i denna tråd, men som sagt jag är inte heller någon ekonomisk handläggare av något slag. Men ni har bättre förutsättningar än många andra som sökt och blivit beviljade. Ifall ni inte känner till det så kan man få allmän pension samtidigt som man jobbar, oavsett hur mycket man jobbar. Man har möjlighet enligt LAS att arbeta till 69 år. Men allmän pension och ibland tjänstepension kan man ta från 63 år. Så är ni klar med skuldsanering till 63 hinner ni fortfarande tjäna riktigt mycket pengar som skuldfri om ni orkar och vill. Det kallas att man är jobbonär. Dessutom mellan 67-69 om man väljer att jobba får man högre jobbskatteavdrag. Så ligger ni på 70.000 idag och tar ut pension samtidigt som ni jobbar något eller några år så hinner ni snabbt bygga kapital. Kan ju vara ett långsiktigt mål att se fram emot. Få klart skuldsanering - bli jobbonär något eller några år som skuldfri när ni ligger över 100.000 i månaden - sen leva på guldkant med egna pengar. Kan ni läsa på om här: [URL unfurl="true"]https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/hur-mycket-pension-far-jag/jobba-som-pensionar[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hur man ska gå vidare?
Topp