Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många förfrågningar hade ni som fick samlingslån?

Hej,
Väntar ut tills flera ff har försvunnit för att sedan ta ett samlingslån och det måste flera här också gjort någon gång. Men min fråga är, hur många ff hade ni när ni fick ett samlingslån?

Vissa menar på att man behöver vara nollad, vissa har blivit godkända med flera. Jag vet att det är andra faktorer som spelar roll också. Och ni som fick, vart sökte ni via? Är det några som är ”mindre hårda” vid många ff?

Skulle verkligen uppskatta o höra hur det har gått för er!

Hej,
Väntar ut tills flera ff har försvunnit för att sedan ta ett samlingslån och det måste flera här också gjort någon gång. Men min fråga är, hur många ff hade ni när ni fick ett samlingslån?

Vissa menar på att man behöver vara nollad, vissa har blivit godkända med flera. Jag vet att det är andra faktorer som spelar roll också. Och ni som fick, vart sökte ni via? Är det några som är ”mindre hårda” vid många ff?

Skulle verkligen uppskatta o höra hur det har gått för er!
Det går inte att svara på när vi inte vet vilket belopp det gäller , vilken inkomst du har osv…
Allt beror ju på vilken ränta du kan tänka dig.
Man kan ha 10 förfrågningar och en okej årslön men få flera erbjudanden men en hög ränta.
Ska du ha en låg ränta (exempelvis medlemslån via facket) eller storbanken så behöver du ha en okej årsinkomst med färre förfrågningar.

Det går inte att svara på när vi inte vet vilket belopp det gäller , vilken inkomst du har osv…
Allt beror ju på vilken ränta du kan tänka dig.
Man kan ha 10 förfrågningar och en okej årslön men få flera erbjudanden men en hög ränta.
Ska du ha en låg ränta (exempelvis medlemslån via facket) eller storbanken så behöver du ha en okej årsinkomst med färre förfrågningar.
Inkomst: 516.000kr/år
Belopp: 500.000kr

Jag vet att jag har för många ff nu som jag väntar ut sedan Juli 2024 och dem successivt försvinner mer o mer.

Är mest nyfiken om jag ska behöva vänta enda fram tills Juli 2025 eller om det möjligtvis går tidigare än så. Därav frågan kring hur många ff andra haft men ändå blivit beviljad.

En bra ränta är ju alltid det bästa, men för mig är det viktigaste just nu att få allt samlat.

Inkomst: 516.000kr/år
Belopp: 500.000kr

Jag vet att jag har för många ff nu som jag väntar ut sedan Juli 2024 och dem successivt försvinner mer o mer.

Är mest nyfiken om jag ska behöva vänta enda fram tills Juli 2025 eller om det möjligtvis går tidigare än så. Därav frågan kring hur många ff andra haft men ändå blivit beviljad.

En bra ränta är ju alltid det bästa, men för mig är det viktigaste just nu att få allt samlat.
Jag väntar själv på bättre kreditvärdighet för att byta mitt lån till ett medlemslån. (Från 11% ränta till 6,5%)
Jag får känslan av att de i forumet säger ca 3-4st men kreditbetyget är avgörande. Du behöver ligga på ”bra”. Kolla och följ ditt kreditbetyg är mitt råd ☺️

Fick samlingslån hos Wasa kredit via Lendo på 250k början av 2024
Då hade jag 0ff och 0,4% risk. Inkomst ca 450k, 8% nominell ränta då, idag 6,75%

Stirra dig inte blind på antalet förfrågningar, det är UC-scoren (och belåningsgrad) som är det väsentliga som avgör om du får lån eller inte .

Min bestämda uppfattning att antal FF är helt irrelevant såvida dessa inte skett i närtid (1-2 månader)

Okej!
Verkar vara så olika…

Har ringt olika låneförmedlare där tex Lendo menar på mindre än 3st medans Zmarta säger mindre än 12..
Ikano har max 10 vet jag. Hört om någon som säger max 5 hos någon.
Så under 5 vill man nog komma, ju närmre 0 är ju självklart bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp