Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge sitter en anmärkning för missbrukad kredit kvar ?

Hej ! Som ovan så undrar jag hur länge en anmärkning för missbrukad kredit sitter kvar. Samt finns det någon preskribreringstid för en sådan anmärkning ?

2 år från dagen den registrerats hos UC. Sannolikt en av de värsta övergrepp ur ekonomiskt synpunkt en rättsstat kan tillåta och Sveriges riksdag låter storbankerna styra människor liv som om vi vore boskap.

När du besöker banken och förklarar din syn på saken och hävdar att anmärkningen kommit till helt felaktigt och att man inte följt god kredit sed. Bankmannen kommer då se förstående ut men sedan kommer han börja tala om att det ser ut som en negativ trend. Att du får återkomma när denna är borta.

Att denna typ av övergrepp, vilket detta är då ansökan kan göras sv en bitter jävel anställd på en kreditgivare utan någon granskning. De som får bort dessa trots bevis är jävligt få.

Jämför man med hur skyddad man är när det gäller turerna från räkning-inkasso-KFM till tingsrätt så fattar ni hur jävla illa detta är!

Ja det är helt åt helvete de håller jag verkligen med om.
Finns det någon form av historik bankerna o kreditinstituten kan se att man haft en missskött kredit anmärkning eller försvinner den helt efter 2 åe ?

Ja det är helt åt helvete de håller jag verkligen med om.
Finns det någon form av historik bankerna o kreditinstituten kan se att man haft en missskött kredit anmärkning eller försvinner den helt efter 2 åe ?

Nej. När det gått två år är den borta. Dock är jag ganska säker på att din bank minns att du haft en om du med den i bagaet sökt ett lån och dennaanmärkning noterats.

Därför råder jag alla att byta bank så fort anmärkningen är borta. Den nya banken vet ingenting om dig utan de kommer titta på vad du tjänar, vad du har för registrerade lån i UC samt hur många UC ansökningar du har.

Jag har detta år fått ansökningar på min uc av asgamar till kreditgivare som normalt använder en helt annan tjänst nätr det gäller kreditupplysning. När det handlade om att skulden gick till inkasso en kortare vända ansåg kreditgivarens, kreditgivarens inkassobolag att det var helt legitimt att de fick ta en UC på mig.

Denna bestrider jag och om ni känner igen er så råder jag er att göra desamma. En blank uc från ett inkassobolag SKALL MAN INTE ha på sin UC.

Missköt kredit finns kvar 2 eller 3 år beroende på vad för kredittyp det är som man missköt. Dom skiljer på misskött kontokredit och missköt kredit. Är det en kontokredit är det 2 år annars 3 år som UC har den kvar. Notera att det är bara UC som har denna anmärkning noterad, inga andra upplysningsföretag.

Nej. När det gått två år är den borta. Dock är jag ganska säker på att din bank minns att du haft en om du med den i bagaet sökt ett lån och dennaanmärkning noterats.

Därför råder jag alla att byta bank så fort anmärkningen är borta. Den nya banken vet ingenting om dig utan de kommer titta på vad du tjänar, vad du har för registrerade lån i UC samt hur många UC ansökningar du har.

Jag har detta år fått ansökningar på min uc av asgamar till kreditgivare som normalt använder en helt annan tjänst nätr det gäller kreditupplysning. När det handlade om att skulden gick till inkasso en kortare vända ansåg kreditgivarens, kreditgivarens inkassobolag att det var helt legitimt att de fick ta en UC på mig.

Denna bestrider jag och om ni känner igen er så råder jag er att göra desamma. En blank uc från ett inkassobolag SKALL MAN INTE ha på sin UC.

Idle, fick du bort denna blanka UC-förfrågan när du klagade?? Har också fått en helt öppen redovisad sådan - för jävligt...

/J

En anmärkning om misskött kredit ligger kvar i tre år, fick en nyligen (jätteledsen) och när man tittar på Min UC så försvinner den 2017...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp