Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge kan man vänta med att skriva under delgivning från Kronofogden?

jag har fått en delgivning skickad från Kronofogden för underskrift. Hur länge kan man vänta med att skriva under för att slippa få hembesök eller besök på jobbet?
Kan man ”köpa” sig mer tid genom att överklaga i nästa skede, eller hur går det till?
Tacksam för hjälp.

Jag har väntat 5 veckor att skriva under.
Ingen besök hemma eller på jobbet. Kanske jag hade tur.

Brukar rekommendera att vänta ca 4-5 veckor med att skriva under delgivning om man inte redan har utmätning eller skrivit under andra delgivningar och vill rädda 1 lön eller 2 i bästa fall. Hittils har det inte genererat några hem eller jobb-besök eller slått negativt på skuldsaneringsansökan vad jag känner till.

Däremot har jag sett här för inte så länge sen en person som fick SMS av delgivningsman vecka 6 eller 7 om det var okej att dom lämnade ett brev i postlådan som måste skrivas under.

Senast ändrad:
Allt mellan ett par dagar och något år

Någon som vet hur en överklagan går till? Dom kräver en viss summa men jag har betalat en del av den, så summan stämmer inte. Räcker det för en överklagan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp