Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hur kommer jag ur skuldfällan...råd tack!!

har skulder till axcept, ok money, viaconto, vivus, 24/7, vippi, nätlån, 38an, kreditidag, vardagslånet, loanit, ferratum, löpande låneavbetalningar till kortlån, cashbuddy, cash2you, nödkontanter.
släppte för ett tag sedan folkia, easy, nano till inkasso och betalar av nu varje månad. Trustbuddy avbetalar jag oxå på.
Men kan ngn här inne ge mig något tips hur jag ska vända på karusellen? Har gjort samma resa som de flesta här inne- skuldsatt mig mer för att lösa befintligt... ja ní vet....
vill höra om/hur andra gjort för att vända på en till synes hopplös situation...är det ingen som har en liten framgångssaga eller dyl att lätta upp mitt sinne med......

Antingen skaffar du en samlingslån och aldrig mer tar smslån eller släpper allt till Kronis och en dag blir du skuldfri med betalningsanmärkning som försvinner om 3 år. Men det viktigaste av allt är att du inte lånar pånytt.

tack för input- få ytterligare lån är nog svårt- är överskuldsatt...
om jag släpper till kronkalle- hur resonerar dem- försöker man få till stånd en avbetalnigsplan med dem på samtliga skulder- eller vill de gå in direkt och mäta ut ev lön eller andra saker?

Det finns inga avb.planer hos KF utan de gör utmätning på din lön och betalar dina skulder. Avb.planer kan du göra bara med dem du är skylldig till. Som sagt grejen är att inte låna mer eftersom det blir cirkel som tar slut när du inte kan betala mer eller låna mer. Så det är bäst att sluta låna så fort som möjligt och att försöka avbetala allt och inte låna mer, det är det enda lösningen, allt annat är skitsnack.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp