Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur har ni lyckats?

Behöver bara få skriva av mig, höra hur ni andra gått vidare och hur ni lyckats?

Har precis som många andra här ett spelberoende som eskalerat och gjort att jag tagit lån och har en del skulder nu.

Hur har ni gått vidare med skulden? Där är min ångest, inte egentligen över själva spelandet utan mer att jag tillåt mig själv att hamna i en skuldfälla pga av spel.

Känns hopplöst att veta att man är skuldfri först om flera år. Tänk så jävla kul man hade kunnat haft för dessa pengar, lätt att vara efterklok.

Tack för spelpaus! En räddning som kom lite försent bara..

Berätta gärna. Ge mig lite hopp!

Behöver bara få skriva av mig, höra hur ni andra gått vidare och hur ni lyckats?

Har precis som många andra här ett spelberoende som eskalerat och gjort att jag tagit lån och har en del skulder nu.

Hur har ni gått vidare med skulden? Där är min ångest, inte egentligen över själva spelandet utan mer att jag tillåt mig själv att hamna i en skuldfälla pga av spel.

Känns hopplöst att veta att man är skuldfri först om flera år. Tänk så jävla kul man hade kunnat haft för dessa pengar, lätt att vara efterklok.

Jag känner precis som dig och är så himla surt att betala av på detta i flera år.
Jag har äntligen lyckats få ett lån med bra ränta nu så det känns lite bra iallafall.

Jag försöker tänka att det är typ ett billån istället för spelskulder i mitt fall även fast man inte har den nyaste bilen direkt haha.

Men man kan ju tyvärr inte göra det ogjort så är bara att försöka att betala av skiten även fast det känns tungt.

Nyckel för mig är att släppa det mentalt gjort är gjort. Så länge jag gick och mådde dåligt över det (klart det kommer över en ibland igen) så var hjärnan igång med att försöka få det ogjort snabbt och det blev mer spel.

Det viktigaste är ju trots allt att man har kommit till den punkten där man inser vad fan har jag gjort, det blir någon form av push att aldrig hamna där igen. Verkligheten jagar ifatt en till slut.

Nyckel för mig är att släppa det mentalt gjort är gjort. Så länge jag gick och mådde dåligt över det (klart det kommer över en ibland igen) så var hjärnan igång med att försöka få det ogjort snabbt och det blev mer spel.

Word, och sen när man vann några tusen skulle man in girig som en åsna och försöka få mer så att allt försvann. DUBBEL misär.

Det kommer ta flera år för nästan alla, det är få personer som lyckas få bort allt på kort tid. Vi (jag) drog på oss 1 miljon på ett år, under 2018, jag har färre skulder men är ändå påverkad av kommande löneutmätning osv. Det är bara att släppa paniken och börja jobba. Lev som innan med det jobb du gör per dag eller lägg i en extra växel om möjligt. Försök att inte sitta och äta glass och gråta. Jag lade precis upp annons nummer 100 på tradera, hundra stycken senaste fjorton dagarna, i genomsnitt 7 per dag. Du måste ha commitment och lägga lika mycket kraft på att få bort skulderna som du lade på att spela. Se det som en chans att klara något otroligt. Folk lyckas med konstiga saker hela tiden, du kanske kan bli en av dem? Det kunde ha varit tusen gånger värre.

Jag ägnar väldigt mycket tid åt att tänka ut sätt att få in pengar eller spara in pengar nu när jag vet att jag bara kommer loosa på spel. Kanske har du bra idéer.

Kommer ha många år kvar innan jag blir helt skuldfri men om ca 1-1,5 är alla mina lån & krediter borta som jag har tagit och spelat för..

Jag har sett till att jag har fått bra avbetalningsplaner med inkassobolagen, som jag verkligen håller! Försöker beta av mindre lån så gott det går. Valde att låta min krediter och lite större sms-lån gå till inkasso. Har kontakt med inkassobolagen då och då.

Har även privata skulder kvar på några hundra tusen, dock till min familj och där kan jag börja betala av när det är läge. (Alla har tyvärr inte sån tur..)

Bytt jobb - ökat i lön en hel del (har ju gjort en himla massa såklart)

Ändrat mina konsumtionsvanor, veckohandlar och planerar (snålar definitivt inte och äter gott) dragit ner på shopping (kläder) bara här sparar jag tusenlappar per månad.

Sålt av onödiga dyrare prylar som ändå bara ligger i ett hörn

Pratat med människor i samma sits, familjen vet allt. Jag gräver inte ner mig längre, kan inte göra något ogjort men klart som fan jag har varit förbannad på mig själv. I april 2018 kom alla mina skulder fram till mina närmsta. Det går lättare för varje månad, jag lägger in räkningarna så de dras den 25 varje månad.

Tips:

Ge aldrig upp (även om man vill hoppa från en bro ganska ofta)

Ta hjälp av skuld&budgetrådgivare

Va ärlig och öppen mot dina närmaste

Gör planer med inkassobolagen

Sälj av prylar och lägg på skulder precis som Lilaros säger

När du väl accepterar varför du har fått skulder och du försöker ändra ditt liv och ditt tankesätt så kommer du må bra igen. I Promise!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp