Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hur hantera obetalda lån hos Resurs, Facit och Thorn? Tips på taktik?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Filip87" data-source="post: 472499" data-attributes="member: 11175"><p>Hej,</p><p></p><p>Har dragit på mig en usel situation....</p><p></p><p>Lån:</p><p>L och S - 455 000</p><p>Resurs - 177 000</p><p>Facit - 124 000</p><p>Collector - 72 000</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29" target="_blank">Thorn</a> - 73 000</p><p></p><p>L och S samt Collector är i fas med alla betalningar.</p><p>Övriga kommer jag inte kunna betala den här månaden, samt inte heller föregående månad är betalda. Resurs, Facit och Thorn kommer jag alltså har 2 månader som är obetalda (september och oktober).</p><p>Resurs är över 7000, Facit 3000 och Thorn 4000 - Så totalt 14 000 som saknas där, plus 2500 i lite andra krediter.</p><p></p><p>Först och främst - Vågar jag släppa alla dessa till inkasso? </p><p>Brukar så pass stora lån kunna gå till inkasso?</p><p>Har skrivit till alla för att förklara min situation, men tror inte det kommer ge något.</p><p></p><p>Utöver ovan uppgifter har jag även två avbetalningar på inkasso - ca 3500 kr/månad. Detta gäller Klarna, där jag har 20000 kvar I skulder - Kommer släppa dessa till inkasso också.</p><p></p><p>Några tankar i övrigt hur jag ska göra?</p><p>Har för dålig UC för någon typ av samlingslån just nu, utan skulle behöva i varje fall överleva i 3 månader innan det kommer på tal.</p><p></p><p>Vad gäller övriga ekonomi:</p><p></p><p>Lön 47000</p><p>Hyra (inkl ström, mobil och el) - Ca 9500 kr/månad</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Filip87, post: 472499, member: 11175"] Hej, Har dragit på mig en usel situation.... Lån: L och S - 455 000 Resurs - 177 000 Facit - 124 000 Collector - 72 000 [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29"]Thorn[/URL] - 73 000 L och S samt Collector är i fas med alla betalningar. Övriga kommer jag inte kunna betala den här månaden, samt inte heller föregående månad är betalda. Resurs, Facit och Thorn kommer jag alltså har 2 månader som är obetalda (september och oktober). Resurs är över 7000, Facit 3000 och Thorn 4000 - Så totalt 14 000 som saknas där, plus 2500 i lite andra krediter. Först och främst - Vågar jag släppa alla dessa till inkasso? Brukar så pass stora lån kunna gå till inkasso? Har skrivit till alla för att förklara min situation, men tror inte det kommer ge något. Utöver ovan uppgifter har jag även två avbetalningar på inkasso - ca 3500 kr/månad. Detta gäller Klarna, där jag har 20000 kvar I skulder - Kommer släppa dessa till inkasso också. Några tankar i övrigt hur jag ska göra? Har för dålig UC för någon typ av samlingslån just nu, utan skulle behöva i varje fall överleva i 3 månader innan det kommer på tal. Vad gäller övriga ekonomi: Lön 47000 Hyra (inkl ström, mobil och el) - Ca 9500 kr/månad [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hur hantera obetalda lån hos Resurs, Facit och Thorn? Tips på taktik?
Topp